לוחמי צה״ל שהיו במרדף אחר שב״חים שחצו את קו התפר, נכנסו במהלך הלילה (בין שישי לשבת) לתוך כפר קאסם, מה שהוביל לעימותים במקום בין הכוחות לתושבי העיר. בין היתר, הלוחמים הודו כי הם זרקו רימון הלם במקום. תושבי המקום שוחחו היום עם "מעריב" וסיפרו על האירוע החריג והעימותים הקשים.

עם נשק ורימונים ברחבי העיר: לוחמי צה"ל התעמתו עם תושבי כפר קאסם

חדיג׳ה עיסא, תושבת כפר קאסם וחברת מועצת העירייה לשעבר, סיפרה ל"מעריב" על המקרה: ״זה מקרה חריג שנכנסים לכפר באמצע הלילה, זורקים רימון ומבהילים את התושבים. יש צעירים שיצאו כי רצו להבין מה קורה ומה הרעשים האלו באמצע הלילה. הם שאלו את החיילים מה קורה - ולאחר מכן החיילים החלו להרביץ לחמשת הצעירים שיצאו, הצעירים אף הגיעו לבית החולים לאחר המקרה". 

היא המשיכה: "זו הרגשה לא נעימה, אנחנו מתחילים להרגיש לא בטוחים כשחיילים נכנסים מתי שרוצים ועושים מקרה כזה. אז מה הלאה? אנחנו עיר שקטה, למרות הבלגן שיש בחברה הערבית. זה הפחיד אותנו שיש חיילים בכפר באמצע הלילה, זה משהו שלא קרה בחיים בכפר. כל הסיטואציה הזו לא הייתה צריכה להתרחש״.

ח״כ ווליד טאהא, תושב כפר קאסם וחבר מפלגת רע״ם, סיפר גם כן על האירוע בעיר: ״אני לא נכחתי בעת התקרית בלילה עם החיילים. האירוע התרחש בלילה וצעירים מהכפר נפגעו וחטפו מכות מהחיילים. החיילים הגיעו שוב עם ג׳יפ צבאי היום בשעה 12:00 כדי להסביר שהייתה אי הבנה אמש. הזדהיתי בפני החייל שאני חבר כנסת - ואמרתי לו שיזדהה בפניי. אמרתי לו שאם הוא לא מזדהה - שלא ידבר עם האנשים". 

עוד הוסיף: "בלילה התושבים היו מפוחדים ולא רצו ללון בביתם בכפר, הם העדיפו ללכת לישון אצל ההורים מחוץ לכפר. הילדים רעדו כי זרקו שם רימון הלם שעשה רעש חזק. אנחנו לא רגילים לזה - חיילים בתוך שכונה באמצע הלילה? בואו נזכור שאין סמנטיקה טובה של הצבא עם תושבי קסאם -  והתושבים זוכרים זאת וחוששים״.