ראש המוסד דוד (דדי) ברנע אמר היום (ראשון) כי קיים חשש שרוסיה תעביר לאיראן נשק שיסכן את קיומה של ישראל. את הדברים אמר ברנע בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן. 

עלייה במספר התקיפות המיוחסות לחיל האוויר בסוריה: זה היעד האסטרטגי מאחוריהן
"יביסו את מערכות ההגנה האווירית": איראן חושפת איום חדש נגד ישראל

"אנחנו חייבים להבין, שהביטחון המופרז של איראן גובר לאחרונה מחמש הסיבות הבאות איתו גם עזות המצח לבצע פיגועי טרור - ואף באינטנסיביות רבה יותר.‏ ביטחון מופרז כתוצאה מהסיוע לרוסיה במכירת כטב"מים. אנחנו יודעים שהייתה להם כוונה למכור גם טילים קצרי טווח וארוכי טווח- עסקה שסוכלה. יש לי הרגשה שעסקאות נוספות יסוכלו בקרוב. (החשש שלנו שהרוסים יענו לדרישות איראן ויספקו אמל"ח וחומרי גלם שיסכנו את ישראל). ‏

בנאומו התקיף, חשף ברנע את צביעותה של איראן והדגיש את המחירים שייגבו מאיראן, כולל מההנהגה האיראנית, על הניסיונות לפגע ביהודים וישראלים: "אני אומר מעל במה זו שפגיעה בישראלי או ביהודי, בכל דרך, אני מדגיש בכל דרך, באמצעות פרוקסי או איראני, תוביל לפעילות מול האיראנים ששיגרו את הטרוריסטים וגם מול מקבלי ההחלטות - מהדרג המבצע ועל המפקדים שאישרו את הפעולה ליחידות הטרור. ואני מתכוון לכך. מחירים אלו יגבו ‏בעומק איראן, בלב טהרן".‏ 

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

במסגרת דבריו הציג ברנע סרטון החושף את המעורבות האיראנית העמוקה בטרור ברחבי העולם, ובו הודאות טרוריסטים שנשלחו לפגע בישראלים ויהודים על ידי ארגוני מודיעין וביטחון רשמיים. אלו חושפים את טביעת האצבע האיראנית בפעילות טרור וממחישים, כי איראן אינה יכולה להכחיש אחריותה לטרור, גם כשהיא מסתתרת מאחוריי מבצעים שאינם איראנים. 

ברנע עמד על החשיבות הרבה בגיבוש "ברית התקפית" בינ"ל למול איראן, שתפעל לריסונה בכל המישורים ותגבה ממנה מחיר כלכלי, מדיני ומשפטי על פעילותה בגרעין, במרחב האזורי ובטרור.  בדבריו קרא למדינות העולם החופשי להפסיק להבליג לאיראן על התנהלותה, וברך את ארה"ב על פעילותה הנחרצת להבטחת חופש השיט באזור המפרץ למול הטרור שאיראן שבה לקדם במרחב הימי.

פעילות הטרור של איראן (צילום: המוסד)
פעילות הטרור של איראן (צילום: המוסד)

כמו כן, התייחס ברנע בנאומו בהרחבה לסיבות שהובילו את המשטר האיראני לתחושת ביטחון גבוהה יותר בשנה החולפת, ובהן עסקאות האמל"ח שאיראן ביצעה עם רוסיה, והדיכוי של מחאות החיג'אב. בהקשר לכך אמר: "ככל שגובר הביטחון העצמי האיראני כך גוברים מאמציו להפיץ טרור בכל רחבי העולם מתוך תחושה שהמחיר שישלם לא יהיה גבוה". 

עוד חשף כי "רק בשנה האחרונה סיכלנו 27 פיגועי טרור של חוליות עם אמל"ח בשליחות איראן נגד ישראלים ויהודים באירופה, אפריקה, בדרום אמריקה. יש עלייה משמעותית באיומים. גם עכשיו חוליות איראניות מנסות לפגוע ביהודים. לאיראנים אין יותר מרחב הכחשה.  הצדק ייראה וייעשה. זה טרור מדינתי. אנחנו נעלה מדרגה. אין לנו ברירה".

על רקע השיח בין איראן למערב בסוגיית הגרעין הדגיש כי "לא נוכל להרשות שלאיראן יהיה נשק גרעיני לעולם, ולא יהיה נשק גרעיני לאיראן. לקהילה הבינלאומית אסור להשלים עם העובדה, שמה שמפריד את איראן מהעשרה לרמה צבאית – זו החלטה בלבד".