אלוף במיל' תמיר היימן, לשעבר ראש אמ"ן, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל בתכניתם ב-103FM, והתייחס להתבטאויות החריגות שהביע אתמול ראש המוסד דדי ברנע בסוגית איראן. "התבטאות חריגה שמעידה על המצב הבעייתי שהגענו אליו מול איראן. היא ממשיכה בכל הפעילות האחרת וממשיכה לדרבן טרור בכל רחבי העולם, ואפילו מנסה את זה קצת ביו"ש", ציין.

בצל החשש מהנשק הקטלני שיעבור מרוסיה: ראש המוסד קורא לפגוע באיראן
עלייה במספר התקיפות המיוחסות לחיל האוויר בסוריה: זה היעד האסטרטגי מאחוריהן

הוא ביקש להגן על ברנע: "תרשו לי לא לבקר את דדי, איומים מהסוג הזה נוטים להשפיע בצורה מעטה מאוד אם בכלל, ולפעמים יש להם את האפקט ההפוך. לטעמי זה מצביע על המצב החמור, וזה ניסיון נוסף לבצע מדיניות מרתיעה". 

"צריך להעיר את המערכת ולפעול בצורה הרבה יותר קוהרנטית", טען בנוגע לאיראן. הוא סיפק אזהרה בנוגע לטווח הארוך: "כל מה שהם עושים עכשיו, גם בהיבט  הגרעיני וגם האזורי, זה לשמר את המשטר וקעקע את ישראל מבפנים. מנגד, אנחנו לא עושים דבר קוהרנטי כדי לדחוק אותה לאחור מהמצב בו היא נמצאת. וזה מאוד מסובך. כי בצורה לא חכמה לדעתי יצאנו מהסכם הגרעין, זה מאוד מורכב לביצוע עכשיו אחרי שהאבן הזו נזרקה לתוך הבאר". 

פעילות הטרור של איראן ברחבי העולם (צילום: באדיבות המוסד)

על המחלוקות הכבדות שבאות לאחרונה לידי ביטוי בחברה הישראלית, אמר: "המצב הולך ומידרדר, והנקודה בזמן בה נעבור מבעיית לכידות לבעיית כשירות, שזה עניין של מספר חודשים, זו הבעיה החמורה ביותר. הזמן לא עושה לנו טוב, צריך לעצור את זה הכי מהר שאפשר".

"הם מנצלים את השסע והקיטוב, והם כל כך שמחים שהפכנו קיטוב לשנאה. הם עושים משהו כמו הכרזה המזעזעת מאתמול, והם סומכים עלינו שאנשים שבתוך ישראל יהדהדו אותה ויקצינו את השיח. לשמחתי זה מהר מאוד הוסר והשב"כ הוציא הבהרה שלא מדובר במשהו ישראלי. מול האיום הזה מאוד קשה להתגונן", ציין בנוגע לתמונת האלוף פוקס שהופצה ככל הנראה ע"י האיראנים. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm