ראש המוסד דוד (דדי) ברנע אמר אתמול כי קיים חשש שרוסיה תעביר לאיראן נשק שיסכן את קיומה של ישראל. את הדברים אמר ברנע בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן. בכיר שב"כ לשעבר יוסי אמרוסי ("הביטחוניסטים") שוחח היום (שני) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm ופרש את משנתו בנושא.

איום ראש המוסד על איראן ממשי? בכיר לשעבר טוען - "אין לזה שום משמעות"
ח"כ לשעבר יאיר גולן במתקפה חריפה על החרדים: "אוכלוסייה טפילה במדינת ישראל"

בפתח הראיון אמר: "מלחמת הסייבר והתודעה בין ישראל לאיראן היא לא דבר חדש ונמשכת כבר שנים ארוכות. רק נזכיר שב-2020 על פי פרסומים זרים, איראן תקפה מקורות מים שלנו ואנחנו תקפנו נמל מרכזי באיראן. מלחמת התודעה מלווה אותנו שנים רבות".

בנוגע לתמונת אלוף פיקוד מרכז בתמונה המדמה אותו להיטלר אמר: "על פי חקירת שב"כ, מוערך בסבירות גבוהה שמדובר בפרופיל פיקטיבי שנבנה ומופעל ע"י איראן ומיד צבר תאוצה ענקית בכל כלי התקשורת ואנשים התחילו להגיב. המטרה של הקמפיין הרשתי כדי לעודד את הפילוג בחברה הישראלית ולערער את היציבות שלנו. בעיניי הם מריחים דם, חולשה. הפילוג לא נסתר מעיניהם".

"התמונה מתפרסמת בפרופיל מסוים, כלי התקשורת מפיצים בלי לבדוק ובלי לברר, הישראלים מגיבים וכל צד מטיח בשני וזה מעורר את הפילוג והשנאה בין שני הצדדים וחבל. למזלנו יש למדינת ישראל מערכות הגנה שמסכלות לא מעט מהפעילות האיראנית. ואפשר להגיד שנכון לעכשיו הנזק הוא לא ממשי. אנחנו מצליחים להתמודד עם מירב הניסיונות האלה", הוסיף.

"אני יכול להעריך שהעיתוי בו ברנע בחר להגיד את הדברים הוא בגלל התקופה לפני החגים. תקופה רגישה מאוד ויש יותר מוטיבציה לפגוע בנו. ברנע פרסם אזהרה חד משמעית. הוא לא יכול לחשוף את שיטות הפעולה אבל הוא אומר לאיראנים: 'שימו לב, גם אם אתם יושבים במשרד המצוחצח שלכם מישהו עוד יכול להגיע אליכם". בפירוש אזהרה לאיראנים'".

נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שצריך לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני" (צילום :לע"מ)

"אני מניח שיש לו את השיקולים והמניעים שלו", אמר בסוף הראיון בנוגע לעיתוי האמירה של ברנע. "אני מאמין באמונה שלמה שבמלחמה עם איראן - צריך יותר לעשות ופחות לדבר".