אזהרתו של ראש המוסד דוד (דדי) ברנע, לפיה קיים חשש שרוסיה תעביר לאיראן נשק שיסכן את קיומה של ישראל, וקריאתו לפעול נגד איראן, גררה את תגובת המדינה, שטענה היום (שני): "איראן לא תהסס להגיב לכל פעולה 'מטופשת' שינקטו נגדה".

בכיר לשעבר במוסד: "המסר של ברנע לא היה לאיראנים אלא לכתובת אחרת"
אזהרה לאיראנים? בכיר שב"כ לשעבר מסביר את העיתוי של דברי ראש המוסד
בצל החשש מהנשק הקטלני שיעבור מרוסיה: ראש המוסד קורא לפגוע באיראן  

"איראן לא תסבול שום איום של אף מדינה", נמסר מדובר משרד החוץ האיראני, שהוסיף: "כולל המשטר הציוני שכבר טעם את הזעם האיראני מספר פעמים". עוד אמר כי "המשטר הציוני אינו זונח את השימוש בשיטות טרור כדי להגיע לאינטרסים הלא חוקיים שלו".

פעילות הטרור של איראן ברחבי העולם (צילום: באדיבות המוסד)

כזכור, בנאומו התקיף, חשף ברנע את צביעותה של איראן והדגיש את המחירים שייגבו מאיראן, כולל מההנהגה האיראנית, על הניסיונות לפגע ביהודים וישראלים: "אני אומר מעל במה זו שפגיעה בישראלי או ביהודי, בכל דרך, אני מדגיש בכל דרך, באמצעות פרוקסי או איראני, תוביל לפעילות מול האיראנים ששיגרו את הטרוריסטים וגם מול מקבלי ההחלטות - מהדרג המבצע ועל המפקדים שאישרו את הפעולה ליחידות הטרור. ואני מתכוון לכך. מחירים אלו יגבו ‏בעומק איראן, בלב טהרן".‏ 

במהלך נאומו, ברנע גם עמד על החשיבות הרבה בגיבוש "ברית התקפית" בינ"ל למול איראן, שתפעל לריסונה בכל המישורים ותגבה ממנה מחיר כלכלי, מדיני ומשפטי על פעילותה בגרעין, במרחב האזורי ובטרור. בדבריו קרא למדינות העולם החופשי להפסיק להבליג לאיראן על התנהלותה, וברך את ארה"ב על פעילותה הנחרצת להבטחת חופש השיט באזור המפרץ למול הטרור שאיראן שבה לקדם במרחב הימי.