שר הביטחון יואב גלנט נאם הערב (שני) בכנס המכון למדיניות נגד טרור, וחשף כי איראן מקימה שדה תעופה בדרום לבנון, כ-20 קילומטרים מהגבול עם ישראל.

איראן בתגובה לאיום ראש המוסד: "לא נהסס להגיב לפעולות מטופשות"
בצל החשש מהנשק הקטלני שיעבור מרוסיה: ראש המוסד קורא לפגוע באיראן

"אפשר לראות בתמונות את דגל איראן שמתנוסס על מסלולי הטיסה מהם מתכנן משטר האייתולות לפעול כנגד אזרחי ישראל", אמר גלנט. "במילים אחרות האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל".

שדה תעופה איראני בלבנון (צילום: ללא קרדיט)
שדה תעופה איראני בלבנון (צילום: ללא קרדיט)

גלנט הוסיף: "נסראללה כנראה שכח מה הם יחסי הכוחות האמיתיים בין ישראל לבין חיזבאללה. הוא מבקש לצייר את עצמו כ'מגן לבנון' אבל למעשה הוא מחזיק בלבנון ובאזרחיה כבני ערובה לקידום האינטרסים האיראניים והשיעיים. אם יעשה טעות, יהפוך ל'מחריב לבנון'".

בהמשך התייחס גלנט להשפעתה של איראן בסוריה, ואמר: "גם בסוריה נמשך המאמץ האיראני להקמת צבא מיליציוני. מדינת ישראל, באמצעות מערכת הביטחון לא תאפשר הקמת 'חיזבאללה 2' ברמת הגולן הסורית, ונמנע שימוש באדמת סוריה כמקפצה להעברת נשק מפר איזון לחיזבאללה.

"בעזה, ארגוני הטרור הפלסטיניים: חמאס והג'יהאד האיסלאמי,  הולכים והופכים לגורמים בשירות ציר הרשע האיראני. איראן היא ספק הכסף, הידע וההכוונה לטרור העזתי. בגבול עיראק-ירדן לאחרונה מתקיים מאמץ איראני לערער את גבולה המזרחי של ירדן באמצעות מיליציות שיעיות שפועלות ומתבססות בעיראק, בשליטה איראנית. היעד הסופי הוא יצירת חזית נוספת מול ישראל, בגבול ירדן, הגבול הארוך מאילת ועד והכינרת".

שדה תעופה איראני בלבנון (צילום: ללא קרדיט)
שדה תעופה איראני בלבנון (צילום: ללא קרדיט)

ערב הדיונים בבג"ץ בעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות, התייחס גלנט גם למשבר האזרחי בישראל. "כמי שעומד בראש מערכת הביטחון אני קובע כאן: המשך המאבק הפנימי בין זרמים ניצים במדינת ישראל מחלחל אל תוך צה"ל ואל תוך ארגוני הביטחון האחרים, וגובה מחיר אשר צה"ל ומערכת הביטחון אינם יכולים לשאת בו".

הוא סיפר: "באחת משיחותיי בשבוע האחרון, סיפר לי מפקד בכיר בחיל האוויר, טייס עטור הישגים ולמוד קרבות, מאלו שעליהם יכול כל אחד מאיתנו לומר בביטחון 'מטובי בנינו', הוא אמר לי כי לאחרונה עבר להתגורר עם משפחתו בתל אביב, לאחר שנים ארוכות בהם התגורר בבסיסי חיל האוויר. אחת השכנות שראתה אותו לבוש במדי צה"ל, עם אותות המלחמה וכנפי הטיס, פנתה אליו ואמרה לו: 'אינני בטוחה שאתה יכול להסתובב בביטחון במדים כאן, באזור הזה'. לשמוע ולא להאמין".