מהנדס מהצבא הסורי שפעל בפרויקט האווירי הסודי של חיזבאללה חוסל בתקיפה שאירעה בדמשק לפני כחודש, כך דווח ב"איראן אינטרנשיונל", ערוץ המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, ופועל מלונדון. על פי הדיווח, הפרוייקט נתמך באופן מלא ע"י המשטר באיראן.

גלנט חשף: "איראן מקימה שדה תעופה למטרות טרור בדרום לבנון"
בצל החשש מהנשק הקטלני שיעבור מרוסיה: ראש המוסד קורא לפגוע באיראן

עוד דווח כי מאז מינויו של קצין חדש לתפקיד ראש המטה המשולב של צבא סוריה, חלה התחממות ביחסים ושיפור ניכר בשיתוף הפעולה בין הצבא לארגון הטרור בלבנון. אותו קצין, כרים מוחמד איברהים, ביקר באיראן לפני ארבעה חודשים, כך כאמור על פי הדיווח בערוץ האופוזיציה. 

אתמול, שר הביטחון יואב גלנט נאם בכנס המכון למדיניות נגד טרור, וחשף כי איראן מקימה שדה תעופה בדרום לבנון, כ-20 קילומטרים מהגבול עם ישראל. "אפשר לראות בתמונות את דגל איראן שמתנוסס על מסלולי הטיסה מהם מתכנן משטר האייתולות לפעול כנגד אזרחי ישראל", ציין והוסיף: "במילים אחרות האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל".

שדה תעופה איראני בלבנון (צילום: ללא קרדיט)
שדה תעופה איראני בלבנון (צילום: ללא קרדיט)

עוד אמר: "נסראללה כנראה שכח מה הם יחסי הכוחות האמיתיים בין ישראל לבין חיזבאללה. הוא מבקש לצייר את עצמו כ'מגן לבנון' אבל למעשה הוא מחזיק בלבנון ובאזרחיה כבני ערובה לקידום האינטרסים האיראניים והשיעיים. אם יעשה טעות, יהפוך ל'מחריב לבנון'".

מי שעוד התייחס השבוע לסוגיה האיראנית, הוא ראש המוסד דדי ברנע: "אנחנו חייבים להבין, שהביטחון המופרז של איראן גובר לאחרונה מחמש הסיבות הבאות איתו גם עזות המצח לבצע פיגועי טרור - ואף באינטנסיביות רבה יותר.‏ ביטחון מופרז כתוצאה מהסיוע לרוסיה במכירת כטב"מים".

עוד הוסיף: "אנחנו יודעים שהייתה להם כוונה למכור גם טילים קצרי טווח וארוכי טווח- עסקה שסוכלה. יש לי הרגשה שעסקאות נוספות יסוכלו בקרוב. החשש שלנו שהרוסים יענו לדרישות איראן ויספקו אמל"ח וחומרי גלם שיסכנו את ישראל".