שני גברים כבני 30 נפצעו באורח בינוני בפיגוע ירי שאירע הערב (שלישי) בחווארה שביהודה ושומרון. הירי בוצע בכביש 60, ככל הנראה ע" רכב חולף. הפצועים פונו בהכרה מלאה לבית החולים בלינסון, כשהם סובלים מפציעות קלות בראשם כתוצאה משברי זכוכיות. 

"הסכים לסייע לחזית העממית": תושב עכו נאשם בקשר עם גורמי טרור
לאחר מאמץ מודיעיני: נעצר חשוד בהשלכת מטען צינור בקבר רחל

כוחות הצבא פתחו בסריקות לאיתור הרכב הפוגע, ופרסו מחסומים באזורים הסמוכים. על פי התחקירים הראשונים בשטח הירי בוצע מצד הדרך ולא מתוך רכב.

זכי הלר, דובר מד"א, סיפר בחדשות 12 על פרטי האירוע: "קיבלנו לפני כרבע שעה דיווחים על ירי לעבר רכב שנסע מצומת תפוח לכיוון חווארה. החובשים והפרמדיקים הגיעו למקום, וטיפלו בנוסעי הרכב, גברים כבני 30, כשהם במצב קל ובהכרה. הם נפגעו משברי הזכוכיות של הרכב, ופונו לטיפול". 

זירת הפיגוע בחווארה. סריקות נפתחו אחרי הרכב הפוגע(צילום: קרן פרלמן/TPS)
זירת הפיגוע בחווארה. סריקות נפתחו אחרי הרכב הפוגע(צילום: קרן פרלמן/TPS)

חובש רפואת חירום במד"א עזרא פולק, שטיפל בפצועים בזירת הפיגוע, מסר: "הגענו במהירות למקום וראינו רכב עם פגיעות ירי. שני הפצועים ישבו בתוך הרכב כשהם סובלים מפציעות כתוצאה מרסיסי זכוכית בראשם ובדרך נס לא נפגעו ישירות מהירי. הענקנו להם טיפול רפואי הכולל עצירת דימומים. הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ובסיוע כח רפואה של צה"ל פינינו אותם לבית החולים תוך המשך מתן טיפול רפואי כששניהם בהכרה מלאה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהה בכביש חווארה בזמן פיגוע הירי והשתתף בטיפול בפצועים תקף בזעם את הממשלה: "פיגוע ירי קשה בחווארה, הגעתי לכאן ממש ברגע התרחשות הפיגוע שני הפצועים בהכרה. היה כאן נס גדול, שניהם פצועים שניהם בהכרה וכרגע בדרך לבית החולים. אני עומד כאן ואני אומר לראש הממשלה אני אומר לשר הביטחון ואני אומר לכל השרים זו האחריות שלכם, זה בידיים שלכם אתם אחראים על זה שיהודים נורים כאן שוב ושוב במרכז מדינת ישראל".

"אנחנו באנו לכאן לחיות. ואנחנו לא נוותר לכם אנחנו דורשים ביטחון, אנחנו דורשים שתחזירו את ההרתעה. הבית הזה שירו מכיוונו צריך להיות מורד. המחסומים האלה צריכים לחזור כבר תפסיקו להפקיר את הביטחון שלנו. ראש הממשלה שרי הממשלה, תסתכלו עלינו בעיניים. תסתכלו על הרכב הזה, בנס אנחנו לא מוציאים מפה שתי גופות אלא שני יהודים שבדרך לבית החולים, פצועים מירי, אני דורש מכם תתעשתו כבר. תושבי השומרון, לא ילכו כצאן לטבח", הוסיף.