אלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב על השלכות הרפורמה המשפטית על הצה"ל ועל המתיחות הביטחונית הגוברת. בשיחה בתוכניתם ב-103FM אמר כי "אנחנו במצב חסר תקדים ש'תולעת סייבר' תוצרת ישראל החליטה לכלות אותנו מבפנים, והאויב מזהה את הפגיעה בלכידות".

"איראן הפכה למדינה גרעינית דווקא תחת ראש ממשלה שקידש את המטרה להילחם בכך. הם התעצמו בתחום הבליסטי, רקטות, התבססות בלבנון יותר מאשר אי פעם, ניסיון להשתלט על סוריה, לחץ מכיוון ירדן", אמר והוסיף: "הם מתרגמים את החולשה הזו להחדיר לפה מטענים בעיקר לתוך המערכת הפלסטינית הרגישה, כדי שכל מטען כזה יוכל להרוג. כמו שניסו וזה נכשל בצומת מגידו". 

הוא הבהיר: "האיום על ישראל לא בהכרח חייב להיות שמחר פותחים עלינו במתקפה כי עדיין עוצמתו של צה"ל עומדת לו וכושר ההרתעה עומדים. אבל כבר רואים סדקים, והסדקים חמורים".

על סוגיית כשירות צה"ל אמר: "הרמטכ"ל חוסך במילים אבל הוא בעצם משקף מציאות שעולה במודיעין, הוא רואה גם מה קורה בצבא. אם ההפיכה המשטרית תמשיך גם צה"ל עלול להיחלש, וגם הלכידות הפנימית שהיא חיונית כדי לעמוד מול כל אויב".

לבסוף התייחס גלעד גם לדיון שהתקיים אתמול בבג"ץ, בעתירות לביטול עילת הסבירות. "זה היה דיון היסטורי מדהים, בחיים לא חשבתי שאראה כזה דבר. זה בעצם לא דיון על הסבירות אלא אם נהיה דמוקרטית או לא.

"ישראל חייבת להיות דמוקרטיה. מדינת העצמאות היא לא סתם נייר, כמו שאמר עו"ד בומבך. מה יחליף את זה בדיוק? בריונות, בזבוז משאבים, היחלשות כלכלית? לאן זה מוביל אותנו?"