ציר חווארה ביהודה ושומרון המשיך לספק גם אתמול פיגועי ירי לאחר ששני גברים כבני 30 נפצעו באורח בינוני מירי שבוצע על ידי מחבלים שעמדו בצד הדרך. 

ציר הדמים: כיצד הפך חווארה לזירת פיגועים מתחדשת?
הנתונים אינם משקרים: ישראל חווה את השנה הקשה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה

מזכ"ל "הביטחוניסטים", סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm והתייחס לפיגוע אמש. "אנחנו מדברים על אותו ציר שעובר דרך חווארה באזור שנקרא ביתות, כפר שנמצא סמוך מאד לציר הראשי ומשם בוצע ירי מתוך אחד הבתים בכפר לעבר רכב ישראלי וצה"ל מנסה לאתר את אותו מפגע", ציין.

על הפיכתו של ציר חווארה לזירת פיגועים קטלנית, אמר בוסקילה כי "לא תמיד לא ניתן ניתן לעצור בכביש הזה שהוא מאד פקוק בשעות מסוימות. גם אם אתה רוצה לא לעצור זה לא באמת אפשרי, בעל כורחך אתה עוצר בפקק ורכבים מהנתיב הנגדי שפונים לכפר ביתות יכולים לבצע ירי ולברוח. לכן לבקש מהאוכלוסייה שנוסעת שם לאו דווקא תושבים, יכול להיות ספקים של מזון שנוסעים לישובים זה לא פשוט לנסוע ולעמוד בתנועה שהיא כל הזמן רציפה. המקום הזה הוא באמת מקום בעייתי. הבעיה נובעת מזה שיש שם מחבלים שיוצאים מצפון השומרון מתשתיות טרור שעדיין מטופלות בצורה מספיק טובה וממשיכות לייצר טרור יום אחרי יום".

"אפשר להגיד שמי שנוסע שם, לא יודע אם שם את נפשו בכפו אבל בסופו של דבר הכביש הזה שמוביל לכמה ישובים: איתמר, אילון מורה, הר ברכה יצהר, אבל בהחלט יש שם סיכון שהוא הרבה יותר גדול ממקומות אחרים ולכן צה"ל צריך לטפל באזור הזה מבחינת סד"כ והן מבחינת לחימה בתשתיות הטרור שיוצאות מאזורים שצה"ל פחות פועל כדי שאנשים לא יצטרכו לשים את נפשם בכפם כשהם נוסעים מדי יום הביתה או לעבודה במרכז הארץ", הוסיף.

לדבריו, "בשנה האחרונה השתנתה איכות הסד"כ יחידות קצת יחידות יותר מובחרות מאלה שהיו בעבר, כוח של משמר הגבול פועלים שם יותר מאשר בעבר. בסופו של דבר כדי לפגוע בטרור אתה לא מעבה את קו המגע אלא צריך לעבות את כמות הסד"כ וכמות הפעילות במקום שהטרור צומח ולא במקום שהטרור פוגע ושם אנחנו כמעט שלא פועלים".

"איראן שמה לעצמה למטרה להציף את ישראל בנשק ואמל"ח"

בסיום, התייחס לאיום המטענים שהולך וגובר וטען כי "מה שיותר מעניין במה שקרה אתמול זה שני דיווחים. אחד על המטענים והדיווח השני זה על התמונה של אלוף פיקוד מרכז בדמות היטלר. הקשר בין שני הדברים הוא שאיראן מבצעת פעילות חובקת את ישראל מכל הכיוונים. הפעילות מאד מכוונת כשהמטרה היא לערער את הביטחון האישי ולפגוע בביטחון של ישראל, בין אם זה דרך ערעור החוסן והלכידות החברתית ובין אם זה פגיעה  הפיזית ממש ואתה רואה שידה של איראן בכל".

תפיסת מטעני חבלה (צילום: דוברות המשטרה)

"איראן שמה לעצמה למטרה להציף את ישראל בנשק ואמל"ח בין אם זה חוליות טרור וגם בצד הפלילי. זה מעניין את איראן כדי לערער את הביטחון האישי של כל אחד מאיתנו ומבחינתם עד להשמדה מוחלטת. כל פעילות פלילית הופכת בסופו של דבר לפלטפורמה פח"עית. לדוגמה המנהרות שפגשנו בעזה התחילו בכלל כאירוע פלילי בשנות ה-80. לא טיפלנו בהם וכשחמאס ראה שהפלטפורמה יעילה בפן הפלילי הוא הפך אותה לפח"עית. ככה גם נשקים שמציפים את הארגונים הפליליים, ביום מן הימים יהפכו לנשקים שמופנים כלפינו כנשקים לטרור. שישה מטענים תקניים זה אומר כלימגורים. אלה מטענים שיוצרו בחברות תקניות, הם רבי עוצמה נתפסו בקו הגבול והשאלה   כמה נתפסו וכמה נכנסו פנימה. כי זה אומר שיש להם תשלום מס כזה שחלק מזה נתפס", הדגיש בסיום.