אלוף (מיל') איל בן ראובן, ("מפקדים למען ביטחון ישראל"), שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm על שתי התקיפות בסוריה בתוך שש שעות, המיוחסות לכאורה לישראל, ופרש את משנתו בנושא.

"חיים באשליות": המסר לחברי הממשלה על אפשרות לנורמליזציה עם סעודיה
"תחת זכוכית מגדלת ישראלית": מערכת היחסים האינטרסנטית בין ישראל והרשות הפלסטינית

בפתח הראיון אמר: "אי אפשר לעשות ביטחון כשהאג'נדות הפוליטיות יותר חשובות מהביטחון עצמו. מבחינה בטחונית, סוגיית השיריוניות היא קשקוש מקושקש. זה לא יכול לייצר שום נזק לצה"ל". כיום אין משמעות לעניין היום והלילה. בטכנולוגיה הקיימת יש מודיעין, יש אויב שצריך לפגוע בו. איראן ממשיכה לעשות כל מה שהיא יכולה לחזק את שלוחותיה. צה"ל פועל ביעילות רבה וזה מה שאנחנו רואים וזה בסדר גמור".

"אנחנו בסיטואציה של מערכת ביטחון שפועלת יום יום לילה ועושה הערכות מצב, למדו את השטח מכירים את השטח ולומדים לקחים ומשפרים", המשיך. "הם אומרים שצריך לחזק את הרשות. מדוע? כי אם מנגנוני הביטחון הפלשתינים פועלים בתוך ג'נין, זה חוסך לצה"ל כוח, זה חוסך לצה"ל להיכנס לתוך ג'נין. מערכת הביטחון אומרת בואו ניתן להם כלים. יש לנו אינטרס משותף בעניין הזה".

"באים שרים שאין להם מושג, הם גם לא מכירים את המחיר שחס וחלילה עלולים לשלם בכניסה לג'נין, כי הם מעולם לא היו שם. הם פעם אחת נלחמו בחיים שלהם? הם ראו אויב בעיניים? זה פשוט מרתיח את הדם. הם באים וצורחים: מה אתם עושים? ולמה? ומנבלים את הפה מול אותם מפקדים בצה"ל ושב"כ", הוסיף.

בנימין נתניהו: "הממשלה בראשותי לא העביר אף כלי נשק לרשות הפלסטינית". צילום: דוברות הליכוד

בסיום הראיון אמר: "אחרי כל הסיפור הזה, אתה רואה ראש ממשלה לחיץ ונלחץ. הוא רואה את בן גביר הזה, מצייץ ציוץ, מיד הוא עונה: "זה לא אני זה, זו ממשלת בנט-לפיד. פשוט ממשלה כושלת הזויה שאי אפשר לשמוע את השטויות האלה והדברים שבאמת נאמרים מחוסר אחריות לאומית ברמה המינימלית הנדרשת. שומעים וזורקים באוויר. שרים שלבושתנו הגדולה הם שרים בממשלת ישראל".