פרסום ראשון: למעלה מ–70 התרעות לפיגועים לקראת מועדי תשרי - זה הנתון שנערם בימים אלו על ידי המשטרה וגורמי הביטחון כאשר היעדים הבולטים עבור מחבלים יחידניים וארגוני הטרור הם ירושלים בראש הרשימה, איו"ש ותל אביב.

דיווחים: תקיפה ישראלית נוספת אירעה בסוריה במהלך הלילה
ישראל על סף עימות צבאי? "רואים סדקים חמורים בהרתעה"
 
למעריב נודע כי על פי המידע המודיעיני הרב שהצטבר בעיקר בשבועות האחרונים הכוונה היא לבצע פיגועי טרור בעיקר יחידניים על מנת לשבש את היערכויות המשטרה שפורסת החל מהערב חמישי אלפי שוטרים ברחבי הארץ ומרביתם באותם אזורים המוגדרים כמועדים לפורענות, וזאת כחלק מתכנית סדורה של המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, .

גם השנה היעד הינו מקומות בהם ריכוזי אוכלוסייה וכן בתי כנסת לשם אמורים להגיע מתפללים רבים בימי החג ובתקופת מועדי תשרי. עוד עולה כי הכוונה היא לבצע בעיקר פיגועי ירי במטרה להביא לכמה שיותר קורבנות.

במשטרה כאמור נערכים הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי בסיוע כוחות מיוחדים ועל פי המידע שבידי מעריב שוטרים וקצינים רבים לא ישבו בסעודת החג בראש השנה ויפגינו נוכחות בפעילות יזומה ובניסיון לסכל מפגעים.

עוד עולה כי במשטרה מודעים לשיתוף הפעולה של ארגוני הטרור עם מפגעים פוטנציאלים וכן לאפשרות להצטרפותם של מפגעים מהכפרים הסמוכים לרבות מג'נין במטרה לבצע את הפיגועים ולשבש את חגיגות ראש השנה. "יש להם מטרה להפריע לנו בחג", אומר גורם בכיר במשטרה למעריב ומוסיף: "אנחנו לא עוסקים בשאלה האם יהיה פיגוע אלא לצערנו בשאלה מתי? אנחנו נערכים בכוחות גדולים מאד והרבה יותר מהרגיל בשל אותן התרעות והמטרה לדאוג לביטחון אזרחי מדינת ישראל".

אותו גורם פונה בזהירות רבה חשוב להדגיש לציבור בכלל ולאלו הנושאים נשק ברישיון בפרט. "הפעם יותר מתמיד חשובה ערנות הציבור והדיווח על כל חשוד שנראה בסביבה. בנוסף אנחנו קוראים לכל מי שנושא נשק ברישיון והוא מיומן בשעת לחץ להגיע לבתי הכנסת עם הנשק ובכלל להתחמש בימים אלו . אנחנו לא רוצים חלילה להגיע לקורבנות מירי דו צדדי ולכן חשוב שיהיה תיאום והבנה מוסכמת בכל המקומות".

מחשש לפיגועים: סגר כללי יוטל על אזור יהודה ושומרון 

בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך חג ראש השנה. הסגר יחל מיום שישי ופתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום ראשון בכפוף להערכת המצב.

הטלת הסגר בחול המועד ובשאר חגי תשרי תקבע בהמשך ובהתאם להערכת המצב. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.