המשטרה נערכת לקראת החזרה בשימוש בתוכנות רוגלה כחלק מהאסטרטגיה למאבק בפשיעה במגזר הערבי ונגד ארגוני פשיעה.

"ארגוני הפשע הם הריבון פה": כך הפכו נציגי הציבור במגזר הערבי ליעדים לפגיעה
חקיקה מהירה ופרויקטור: כך נתניהו מתכוון להילחם בפשיעה במגזר הערבי

אחרי שנאבק השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשימוש בתכונות הרוגלה בסגנון פגסוס ואחרי שהיועמ"שית לכאורה נתנה את תמיכתה למהלך, ככל הנראה התוכנות ייכנסו כבר בחודשיים הקרובים ובמשטרה נערכים לשינוי מדיניות לאחר "תקופת הקפאה". את היערכות ניתן ללמוד מדברים שאמר היום מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה במעמד חילופי פיקוד במרחב כנרת שהתייחס גם לסוגית המאבק בפשיעה במגזר הערבי וארגוני הפשיעה בארץ.

איתמר בן גביר (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

ניצב תחאוכה ציין כי המשטרה פעלה במשך תקופה לא מבוטלת ללא כלים משמעותיים נגד הפשיעה ההולכת וגואה, מול ארגוני הפשיעה והפשיעה במגזר הערבי. כדי להמחיש את דבריו, ציין מפקד מחוז צפון "זה כמו מנתח שעובד בלי כלים ועם פנים מכוסות, איך הוא יוכל להציל את החולה?". ניצב תחאוכה המשיך ואמר "מקווה שבחודשיים הקרובים יעמדו בפני המשטרה הכלים שיהיו בידה בעבר ויתאפשר שימוש בתוכנה עיקוב בהתאם לנהלים ולמדיניות מה שיכול לסייע באופן משמעותי למאבק נגד הרחוב הערבי וארגוני הפשיעה בארץ".

כזכור, בדיון שקיים נתניהו בו ועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית בישראל הוא הורה על הקמת צוות שרים מצומצם שיתכנס בהקדם כדי לדון בסוגית שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לשב"כ בעניין השימוש באמצעים טכנולוגיים. ״אנחנו במלחמה של ממש נגד הפשיעה החמורה במגזר הערבי", אמר. "ועדת השרים מקדמת חמישה חוקים חזקים מאוד שיהדקו את היכולת שלנו להילחם בארגוני הפשיעה. מיניתי את רועי כחלון היום כפרויקטור שיעמוד בראש המטה למלחמה בפשיעה במגזר הערבי. אני מודה לשרים על שיתוף הפעולה, יש כאן עבודה משותפת שלא הייתה כדוגמתה. אני מקווה שהחוקים האלה יעברו בשבועות הקרובים ויהיה גם כינוס מיוחד בפגרה כדי לקדם אותם״.