במערכת הביטחון מזהים כמה עשרות התרעות ממוקדות לביצוע פיגועים, בהן גם התרעות לניסיונות של ארגוני הטרור לנסות ולחטוף ישראלים ביהודה ושומרון. בנוסף במערכת מזהים רמת איום גבוהה ורגישות שתמיד סביב החגים היא גבוהה והשנה במיוחד לאור ההסלמה האחרונה.

"אל תנסו אותנו": גלנט במסר תקיף לארגוני הטרור לקראת החגים
ציר הדמים: כך הפך כביש חווארה לזירת פיגועים קטלנית
מוטיבציה לחטוף ישראלים: אזהרות המסע לקראת החגים

החשש המרכזי במערכת הביטחון הוא סוגיית הצירים והכבישים ביהודה ושומרון, כאשר כאמור גם ניסיונות חטיפה על הפרק לאחר שרק לאחרונה חשף השב"כ על חוליה שתכננה מתווה לפיגוע חטיפה וסוכלה. בתוך כך, בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך החג.

הסגר יחל מיום שישי ופתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום ראשון בכפוף להערכת המצב. הטלת הסגר בחול המועד ובשאר חגי תשרי תקבע בהמשך ובהתאם להערכת המצב. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

כפי דווח מוקדם יותר היום לראשונה ב"מעריב"  למעלה מ–70 התרעות לפיגועים לקראת מועדי תשרי - זה הנתון שנערם בימים אלו על ידי המשטרה וגורמי הביטחון כאשר היעדים הבולטים עבור מחבלים יחידניים וארגוני הטרור הם ירושלים בראש הרשימה, איו"ש ותל אביב. למעריב נודע כי על פי המידע המודיעיני הרב שהצטבר בעיקר בשבועות האחרונים הכוונה היא לבצע פיגועי טרור בעיקר יחידניים על מנת לשבש את היערכויות המשטרה.