בכיר שב"כ לשעבר יוסי אמרוסי שוחח הבוקר (שני) עם יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5, והתייחס למצב הביטחוני המתוח. "מדובר בניסיונות של חמא"ס לייצר לחץ על ישראל. הם מפרשים את המצב הפנימי כחולשה", ציין. 

הפרות סדר על גבול עזה: הפלסטינים טוענים כי עיתונאים נפצעו
בערב החג: צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בעזה

עוד הוסיף: "יחיא סינואר מעונין להלהיט את השטח. מצד אחד הוא יורה מטח של רקטות לים, מצד שני מפעיל ארגון קטן שנקרא 'הנוער המורד' שמשוייך לחמאס. לא שמעו את השם הזה עד היום אבל הם 'יצירתיים' כדי להראות כל פעם חדשנות. התירוץ הפעם זה אל-אקצא והם מפרסמים פייק ניוז".

הוא התייחס לאירועים האחרונים: "הם מפרסמים שהיה עימות בין נשים לשוטרי מג"ב בעיר העתיקה והיה מעצר של יהודי שתקע בשופר בהר הבית. הם עורכים את הסרטונים ומפיצים אותם בציבור הפלסטיני. המטרה של יחיא סינואר להראות נוכחות 'אנחנו קיימים' וישראל לא תצליח להפריד. אנחנו מגני ירושלים ללא אבו מאזן. אנחנו יודעים שקטאר עיכבה חלק מהכסף שמיועד להגיע באופן קבוע לרצועת עזה.  הוא ביקש בעבר להגדיל את מספר הפועלים שיוצאים לעבודה בישראל.

זירת ניסיון הפיגוע. באדיבות קובי נתן/TPS (צילום :קובי נתן/TPS)

אנחנו יודעים שצה"ל תקף במל"ט עמדה של חמאס בתגובה להפרות הסדר. זה לא משהו שגרתי
"נכון, תזכור שזו היתה תקיפה של עמדה ריקה ולא היו נפגעים מקרב הפלשתינים. צה"ל מגיב לפרובוקציות של הפלשתינים גם באמצעות ירי צלפים וגז מדמיע. יש להם מספר פצועים. יש גם מספר עיתונאים. אתה צריך לראות יש לפעמים מספר העיתונאים כמעט שווה למספר המפגינים. הם קודם כל מתארגנים, מעמידים את קודם את המצלמות ורק אחר כך מתחילים את כל הפעילות שלהם. בינתיים זה בשליטה.