במשטרה מעלים כוננות לקראת יום כיפור וחג סוכות לאחר שנרשמה עלייה במספר ההתרעות לפיגועים. "כמדי שנה לקראת חגי תשרי, העלנו את רמת הכוננות באזורים מסוימים ברחבי המדינה, בדגש על ירושלים, ת״א ומוקדי התפילות והבילוי", נמסר.

פארק הירקון פינת עזה: האם האירועים הביטחוניים האחרונים מבשרים על הסלמה?
"התירוץ הפעם זה אל-אקצא": חמאס יצליח להבעיר את השטח?

בשל העלייה במספר ההתרעות המשטרה וארגוני החירום קיימו הערכת מצב משותפת בה נקבע מדרג ההיערכות. במשטרה מדגישים כי מידי יום נערכים דיונים משותפים עם גורמי ביטחון נוספים בהם שב״כ וצה״ל. העלייה במספר ההתרעות יחד עם ההסתה שגברה אף היא לקראת חגי תשרי הביאה להיערכות מיוחדת שבמסגרתה אלפי שוטרים, לוחמי מג״ב, ומתנדבים נפרסו ברחבי הארץ. 

במשטרה קוראים למי יש ברשותו נשק ומיומן לעשות בו שימוש בעת הצורך, "לשאת את נשקו בימים אלו". עוד נמסר כי במשטרה מעריכים שמספר ההתרעות לקראת יום הכיפורים עוד יעלה ולכן הם קוראים למתפללים הנושאים נשק ברישיון להגיע איתו לתפילה ולציבור  לגלות ערנות ולדווח על כל אירוע חריג בזמן אמת".

כזכור, בסוף השבוע נחשף ב"מעריב" כי בידי המשטרה וגורמי הביטחון למעלה מ–70 התרעות לפיגועים לקראת מועדי תשרי כאשר היעדים הבולטים עבור מחבלים יחידניים וארגוני הטרור הם ירושלים בראש הרשימה, איו"ש ותל אביב. עוד נודע כי  על פי המידע המודיעיני הרב שהצטבר בעיקר בשבועות האחרונים הכוונה היא לבצע פיגועי טרור בעיקר יחידניים על מנת לשבש את היערכויות המשטרה.

גם השנה היעד הינו מקומות בהם ריכוזי אוכלוסייה וכן בתי כנסת לשם אמורים להגיע מתפללים רבים בימי החג ובתקופת מועדי תשרי. עוד עולה כי הכוונה היא לבצע בעיקר פיגועי ירי במטרה להביא לכמה שיותר קורבנות.