סא"ל (במיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל "הבטחוניסטים" שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על המתיחות בגבול רצועת עזה והפשיטה הגדולה בג'נין.

ערב מתוח: צה"ל תקף עם רחפן בג'נין, הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים

לדבריו, "השאלה הגדולה היא מה חמאס רוצה. מה קרה פתאום שחמאס התחיל את הפרות הסדר ולאן הוא מכוון. אני חושב שלחמאס יש שני מנועי פעולה מרכזיים. המנוע הראשוני הוא האוכלוסייה. יש משבר כלכלי חמור ברצועת עזה. האוכלוסייה מפעילה לחץ כבד על חמאס, מתחילה להיות הגירה שלילית משמעותית מעזה למצרים ומשם לאירופה. חמאס רוצה להגדיל את ההקלות ואת כמות הפועלים שנכנסים לעבוד בישראל ולהרחיב את שטח הדיג והוא עושה את זה דווקא באמצעים האלה כי הוא יודע שמדינת ישראל לחיצה, אם זה הפרות סדר בבתי הכלא ודרך הלחץ הזה הוא מנסה להגיע להישגים".

עוד העריך: "בשלב הבא נראה שוב שיגורים של בלוני נפץ, מטעני חבלה, לייצר הצתות בשדות מסביב, וגם ירי רקטי בעוטף של רצועת עזה, לעבר הקיבוצים, המושבים אולי לשדרות כדי להגביר את הלחץ ולהשיג את ההישגים שהוא רוצה. הוא ימתח את הקצה עד שהוא יגיע לאיזושהי הידברות עם מצרים וישראל ולהסכמות. אני חושב ששר הבטחון עושה נכון שהוא לא פותח את המעברים כרגע, לא מאפשר ליותר מ-10,000 פועלים להיכנס לישראל ורוצה להראות לחמאס שהוא יוצר מצב שהוא מפסיד. המנוע השני הוא שאיראן לוחצת על חמאס לחוסר יציבות גם ברצועת עזה והוא מחויב אליה כדי להראות תשלום מס רצינות וגם לייצר אירוע וליצור חוסר יציבות ביהודה ושומרון".

על הפשיטה בג'נין, אמר: "צה"ל לא רואה שינוי בכמות הטרור שמיוצר שם ולכן הוא נאלץ לחדור פנימה. הנקודה היא שצה"ל לא רואה שינוי כי צה"ל עצמו לא עושה שינוי בדרכי הפעולה. צה"ל נפגש עם אותן עוצמות טרור אולי אפילו יותר כיוון שלא שומרים על רצף פעילות מאז מבצע "בית וגן". פעם אחת אתה לא שומע על רצף פעולות, בנוסף גדר מירדן פרוצה וכמות הברחות של אמל"ח גדלה וזורמת פנימה, הטרור ממשיך וגדל וכמות ההתרעות הולכת וגדלה, ואז אנחנו מחויבים להיכנס פנימה. לא נראה שינוי בג'נין אם לא נשמור על רצף של פעילות מבצעית, אבל פעילות רחבה. פעילות ומעצר זו פעילות משלימה זו לא פעילות רחבה. מה ששובר שוויון זה אסף מבצעים מהסוג הזה על פני זמן שפוגע בטרור".

באשר לתקיפה באמצעות רחפן: "למעשה הרחפן הזה התפוצץ על שני מחבלים ומיועד לשגר את עצמו ולהיות נפיץ בנקודה באוויר. הוא נקרא "רחפן מתאבד". זהו אמצעי חדש שנחשף לציבור. הממד האווירי לוקח חלק יותר ויותר כדי לחסוך בחיי אדם. הציר הזה איראן - פארק הירקון פתוח וכמות המטענים ואיכותם הולכת וגדלה".

בכל הנוגע לפרסום כי צה"ל יודיע היום לבית המשפט העליון על פתיחתן של יחידות מובחרות כמו סיירת מטכ"ל לנשים, ציין: "כל מקום שיש תועלת מבצעית כמובן שצריך לפתוח את השרות לכל מי שיכול לתרום. השאלה היא מה קודם למה: ערך הניצחון או ערך השוויון. צה"ל בראש ובראשונה צריך לנצח. אסור שיעשה הקלות בשם ערך השוויון כי כל מקום שיש הקלות, המשמעות של זה הישגים מבצעיים הרבה יותר נמוכים. צה"ל לא צריך לשאוף כל הזמן להיות שוויוני, רק כדי לענות על צורך חברתי או קריאות מסוימות. בסופו של דבר נכנסים לג'נין ולעזה, מבצעים פעילות והרצון הוא לנצח ולא להגיע למצב של שוויון בכל יחידה כצורך חברתי. היום תהיה דרמה בבג"צ. זהו הדיון האחרון או לפני אחרון של הנשיאה חיות וצה"ל לא פתח את כל היחידות. יכול להיות שחיות תדרוש מצה"ל לפתוח את גולני וגבעתי ותהיה בעיה לחיילים הדתיים שמשרתים ביחידות האלה. כמות הדתיים ביחידות האלה הולכת וגדלה. רבנים עלולים לומר ללוחמים הדתיים - אם צה"ל לא יגיע להפרדה הנדרשת, יכולים לקרוא ללוחמים הדתיים שלא להתגייס ליחידות האלה ולהתגייס רק ליחידות אחרות כמו נח"ל חרדי".