על רקע המצב הביטחוני סביב הגדר, ביישובי הדרום דרוכים לקראת ההתפתחויות הקרובות באזור, בצל החשש לירי טילים שיתחדש לעבר ישראל. רפי בביאן, קב"ט מועצה אזורית שדות נגב, שוחח עם "מעריב", ושיתף בתחושותיו. 

ערב מתוח: צה"ל תקף עם רחפן בג'נין, הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים
לקראת התדרדרות נוספת? ההסלמה הביטחונית פועלת לכיוון אחד | פרשנות

"ההיערכות שלנו נמשכת במשך כל השנה, אנחנו לא מחכים להסלמה כזו או אחרת, על מנת שביום פקודה נהיה מוכנים", ציין והוסיף: "התושבים שומעים פיצוצים, שואלים שאלות, הרשתות החברתיות מלבות את העניין בין אם זה נכון ובין אם לא. מדינת ישראל מכניסה כ-18 אלף עובדים מרצועת עזה, הם מתפרנסים ומניעים אחוזים עיקריים מכלכלת רצועת עזה".

זירת ניסיון הפיגוע. באדיבות קובי נתן/TPS (צילום :קובי נתן/TPS)

הוא התייחס לכך שנכון לעכשיו, עובדים מעזה לא מורשים להיכנס לעבוד בישראל: "זאת סנקציה קשה מאוד אבל הם הביאו את זה על עצמם. אי אפשר לזרוק מטענים, לסכן את החיים של חיילי צה"ל, מה הם חשבו שמדינת ישראל תמחא כפיים? שיפנו לחמאס, הוא הריבון שם. ברצונו זה ייעצר. החקלאים אצלנו עובדים עד המטר האחרון".

"הם מנסים להרוס ואנחנו בונים. זה היה מחזה מדהים לראות מצד אחד את הטרקטורים שלנו עובדים ומצד שני את הצמיגים הבוערים. אנחנו ממשיכים בשגרה מלאה, אנחנו סומכים במאה אחוז על מה שצה"ל מנחה אותנו. אני רוצה להדגיש שמועצה אזורית שדות נגב ממשיכה בשגרה מלאה", הוסיף. 

שייקה שקד, תושב נתיב העשרה אמר: "עדיף להיות בשקט ובשלווה. שהם יתפרנסו בכבוד, שלא ישרפו לנו כלום. ביום שאדון סמוטריץ' הצהיר שצריך לשרוף את חאוורה מפה הבנתי שהולך להיות בלאגן. אם חמאס ישתלט שם כל גוש דן יהפוך להיות עוטף כמונו. אסור להתעלם מהרקטות שהם מנסים לשגר, ככה היה גם אצלנו בהתחלה ותראו את המצב כיום. כשבני גנץ היה שר ביטחון, ישנתי בשקט". 

"עכשיו יש רעש, פיצוצים, מטוסים. זה ברור לאן זה הולך, זה בדרך לבלאגן בכל הארץ. אין על מי לסמוך, מתעסקים בדברים אחרים במקום בדבר החשוב ביותר. במשך היום אני רואה הרבה עשן, שמעתי פיצוצים, יריות. הכל על חוט השערה, המרחק שיעבור משרפה -  לירי רקטות הוא יכול להתלקח בשניה אחת. ברגע יכולים לשגר טילים לגוש דן, באר שבע וכו', אנחנו מכירים את זה. ברגע שישגרו רקטות ויפגע לנו חלילה משהו - זה לא שווה את זה. צריך לנהל את הסכסוך הזה בחוכמה. המתח באוויר, אני יודע שיהיה פה מבצע, אני מרגיש את האיום על הגב שלי. אני רוצה שקט, אני חי ככה 20 שנה, אני הראשון שמשלם את המחיר.  זה רק הולך ומחמיר. כוח לא יעזור, צריך למצוא דיאלוג. אנחנו רוצים להוכיח שאנחנו חזקים - לא צריך להוכיח", הוסיף.