תושב עזה בן 60 נעצר הבוקר (חמישי) בתחנה המרכזית בתל אביב, לאחר שהתגלו בתיקו במהלך השיקוף שני סכינים. החשוד נעצר והועבר לחקירה בתחנת שר"ת, הרקע נבדק.

מדובר באירוע שני תוך 24 שעות בלבד. אמש, תושב עזה בן 35 נעצר על ידי השיטור העירוני וסיירי תחנת לב ת"א, לאחר שעל פי החשד הסתיר בכליו סכין קצבים באורך כ-30 ס"מ, עת ניסה להיכנס לרכבת סבידור בתל אביב. החשוד תושב ג'באליה בעל אישורי עבודה בישראל, והחשד הינו כי ניסה להסתיר את הסכין בשקית שנשא כשהיא מגולגלת בתוך בגדים, אולם זו נצפתה בשיקוף של המאבטחים בכניסה לרכבת והם הזעיקו את השוטרים. השוטרים עצרו את החשוד לחקירה בתחנת לב תל אביב.

בתוך כך, במשטרה העלו לאחרונה כוננות לקראת יום כיפור וחג סוכות לאחר שנרשמה עלייה במספר ההתרעות לפיגועים. "כמדי שנה לקראת חגי תשרי, העלנו את רמת הכוננות באזורים מסוימים ברחבי המדינה, בדגש על ירושלים, ת״א ומוקדי התפילות והבילוי", נמסר. בשל העלייה במספר ההתרעות המשטרה וארגוני החירום קיימו הערכת מצב משותפת בה נקבע מדרג ההיערכות. במשטרה מדגישים כי מידי יום נערכים דיונים משותפים עם גורמי ביטחון נוספים בהם שב״כ וצה״ל. העלייה במספר ההתרעות יחד עם ההסתה שגברה אף היא לקראת חגי תשרי הביאה להיערכות מיוחדת שבמסגרתה אלפי שוטרים, לוחמי מג״ב, ומתנדבים נפרסו ברחבי הארץ.