מאבטח אזרחי כבן 32 נפצע היום (חמישי) באורח קל בפיגוע דריסה שאירע במעבר קלנדיה, בסמוך לירושלים. לאחר קבלת טיפול במחלקה לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים, שוחרר הפצוע לביתו. במקביל,  כוחות הביטחון ששהו במקום עצרו את המחבל, בן 38 תושב כפר עקב, והוא הועבר לחקירה. 

מהמשטרה נמסר כי בסמוך לשעה 12:30 התקבל דיווח על דריסת מאבטח אזרחי במעבר קלנדיה. כתוצאה מהדריסה המאבטח נפגע כאמור באורח קל (עפ"י גורמי רפואה). החשוד בדריסה נעצר במקום ע״י כוחות הביטחון במעבר. ברכב שבו נהג ועמו דרס את המאבטח, איתרו השוטרים סכין יפנית המגואלת בדם החשוד.  נוכח נסיבות המקרה, החשד בשלב זה הוא כי מדובר בפיגוע דריסה שבוצע על רקע אובדני.

מתחקור ראשוני עולה כי החשוד הגיע ברכב למעבר מכיוון קלנדיה לכיוון ירושלים כשהוא פצוע, זאת לאחר שככל הנראה חתך את עצמו.
לאחר שנעצר ליד עמדת הבידוק במעבר ומאבטח אזרחי פנה אליו, החל בנסיעה פתאומית, סטה מנתיב הנסיעה ופגע במאבטח אזרחי אחר שעמד בסמוך ושנפצע באורח קל כאמור. 

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים ומג״ב הוזעקו למקום. חבלני מחוז ירושלים זיכו את הרכב וחוקרי המשטרה החלו באיסוף ממצאים במקום. המעבר נסגר לתנועת כלי רכב. 

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע למעבר, ובהערכת מצב שקיים בזירה עם המפקדים, הנחה על המשך פעילות והיערכות מוגברת בכל הגזרות ירושלים ועוטף ירושלים, דריכות גבוהה של שוטרים, לוחמי מג״ב ומאבטחים בכל המשימות והמעברים, פעילות יזומה לאיתור חריגים ותגובה מהירה ונחושה לכל איום. 

בסיום הערכת המצב ממ״ז ירושלים הטיל את החקירה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. כמו כן, בשעה האחרונה המעבר נפתח חזרה לתנועת כלי רכב.