נציב קבילות החיילים לשעבר, אלוף במיל' יצחק בריק הזהיר היום (חמישי) כי ישראל מתקרבת לתרחיש אימים של עימות רב זירתי. בריאיון לינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM אמר כי "במלחמה הבאה העורף הישראלי יחטוף אלפי טילים ביום, ובגבול לבנון נמצא את עצמנו מול אלפי לוחמים שרוצים לחדור לישראל".

האיש והקונספציה: סיפורו הבלתי ייאמן של הקצין שיכול היה למנוע את המחדל ביום הכיפורים
הפלסטינים מדווחים על פצועים בעימותים בעזה; צפו: הפרחת בלוני נפץ לכיוון ישראל

לדבריו: "לחיזבאללה יש היום עשרת אלפים חיילי קומנדו מוכנים מאוד, שמתאמנים לעבור את הגבול דרך פרצות בגדר לתוך יישובים בישראל, ויש להם מערך טילי נ"ט ורקטות". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"הסורים מתחילים לבנות את הצבא שלהם מחדש, וגם במצרים מציבים מולנו צבא חזק", הוא המשיך. "מי שחושב שהשלום שנחתם לפני שלושים שנה ישמור על השקט לנצח הוא לא יודע על מה הוא מדבר. אנחנו לא יכולים לחיות בנחת שיש שלום ואנחנו נשען על זה. המכה שתהיה, אנחנו לא קיבלנו אפילו ביום הכיפורים, כי זו מכה בעורף".

לבסוף הדגיש: "כיום קיים חיבור בין החמאס לג'יהאד למה שקורה ביהודה ושומרון, הגזרות מתואמות. אירוע אחד קשה באחת הגזרות יכול לגרום למלחמה שאף אחד לא רצה להגיע אליה. כמו חטיפת החיילים בלבנון שגרם למלחמת לבנון השנייה. 

"מדינת ישראל לא צריכה לפעול מכוונות, או מהיגיון, מדינת ישראל הייתה צריכה לבנות את עצמה לאיום הרב זירתי הזה, ולצערי הרב אנחנו לא שם".