הופעתו של שלמה ארצי בשדרות מתקיימת הערב (חמישי), בצל מציאות מתוחה כאשר הפרות הסדר בגבול רצועת עזה נמשכות גם היום.

פארק הירקון פינת עזה: האם האירועים הביטחוניים האחרונים מבשרים על הסלמה?

כזכור, מוקדם יותר היום כוח צה"ל חיסל מחבל שביצע ירי לעבר הכוחות. יחד עם זאת השגרה בעוטף עזה נמשכת כרגיל והופעתו של ארצי מתקיימת ללא הנחיות מיוחדות.

גיתית בוטרה, תושבת שדרות אמרה: "שקט זה לא. מרגישים את המתיחות באוויר. זה בין שקט מתוח לאי ודאות, כי מצד אחד יש את ההתפרעויות כבר שבוע, אנחנו שומעים את המטוסים בלילה ומצד שני יש באמת שקט. אנחנו כל הזמן ב"היכון", החלון של הממ"ד אצלנו סגור, אנחנו לא לוקחים את סיכון, יש כל פעם הרגשה שעוד שניה זה מתחיל". 

עוד שיתפה: "כשאני עושה הליכה בחוץ אני מחשבת את המרחק בין ממ"ד לממ"ד - אין באמת שקט. זאת המציאות של החיים, כל פעם אתה הולך וחושב מתי זה יתפוס אותי. יש פה חיים מדהימים, חיי קהילה, העיר תוססת אבל כל פעם יש את החשש, פתאום שמעתי משהו אני ישר חושבת האם זה רעש של טיל או צבע אדום. אנחנו קוראים לזה 'שיגרום'. המטרה של החמאס לשבש את החיים, אבל חייב להמשיך בשגרה, זה תמיד שם. אנחנו תמיד בהיכון ותמיד נמשיך לצאת ולהנות".

דוד, שמתגורר בעוטף עזה שיתף: "אנחנו מורגלים כבר לסיטואציה הזאת, כל כמה חודשים אנחנו במתיחות חדשה, אנחנו לא מתרגשים מזה. אני לא מציע לאויב לנסות אותנו. במקום לעודד את התושבים שלהם לצאת ולעבוד, הם גורמים להם לסבל ואז עוד מאיימים עלינו. חבל שזה המצב. נקווה שזה לא יגלוש לירי רקטות, אבל גם אם כן אין מה לעשות. נמשיך בחיים שלנו כרגיל".

אופיר ממן, תושב שדרות שיתף: "הקטע הידוע זה שמריצים הודעות בקבוצות, לסגור את החלונות בממ"ד, להיות מוכנים. יש גם את השאלה היותר גדולה, האם לשתף את הילדים במצב, כי מצד אחד שיהיו מוכנים, שידעו מה קורה - מצד שני, זנ סתם ליצור להם תחושת פחד במיוחד אם בסוף לא יקרה כלום אין משהו אחד נכון, לא תמיד צודקים. אשתי ואמא שלי בהופעה של שלמה ארצי, אנחנו שמים את החשש בצד. אם נחיה בחשש, אז אפשר להגיד אותו דבר על חשש לשלוח לבית ספר, כן חושבים על מה יקרה אם ישגרו קאסם, בלאגן, לרוץ אבל אנחנו מדחיקים את זה, אין לזה גבול. בסופו של דבר מי שמקבל את ההחלטות האם לקיים את ההופעה זה פיקוד העורף, אני מניח שאין התרעות חמות".