מחבל בן 19 דקר הערב (חמישי) מאבטח בשנות ה-20 לחייו בתחנת הרכבת הקלה באזור גבעת המבתר (הגבעה הצרפתית) בירושלים. 

פיגוע דריסה במעבר קלנדיה: אדם אחד נפצע באורח קל
במהלך התפרעות על הגדר: מחבל ירה לעבר חיילים בגבול רצועת עזה - ונוטרל | צפו בתיעוד

המחבל, תושב שכונת עיסאוויה, עורר את חשדם של המאבטחים ולאחר שפנו אליו לבדיקתו שלף סכין ודקר את אחד מהם. המאבטח שנדקר ונפצע בידו ומאבטח נוסף שהיה במקום, הגיבו במהירות, חתרו למגע, ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו במקום.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הגיעו למקום, וחוקרי המשטרה פעלו בזירת הפיגוע לאיסוף ממצאים, בהם הסכין ששימשה את המחבל לביצוע הפיגוע. תנועת הרכבת הקלה הופסקה באזור בעקבות הפיגוע, ושבה לסדרה לפני זמן קצר, עם סיום הטיפול המשטרתי בזירה. חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. 

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה בהר הצופים. חובש רפואת חירום במד"א חיים בלך, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר: "הפצוע היה בתחנת הרכבת כשהוא בהכרה מלאה. סיפרו לנו שהוא הותקף על ידי המחבל ונפצע באורח קל בידו. בזמן שהוא נאבק במחבל שוטר שהיה במקום סייע לו וניטרל את המחבל. הענקנו לפצוע טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב עם המפקדים בזירת הפיגוע. בסיומה אמר: ״זהו פיגוע שני היום בגזרת המחוז שמכוון כלפי מאבטחים אזרחיים, המהווים נדבך משמעותי במארג האבטחה הקיים בירושלים ומורכב משוטרים, לוחמי מג״ב, מתנדבי משטרה ומאבטחים. ערנות המאבטחים ותגובתם המהירה, הובילו לנטרול מהיר של המחבל ולצמצום הנזק והנפגעים כתוצאה מהפיגוע. תגובתם של המאבטחים הערב משקפת ערנות, חתירה למגע ומקצועיות מול מחבל שניסה לרצוח אותם, ועל כך הערכתי הרבה על תפקודם. ההגעה המהירה של כוחות המשטרה לזירה מעידה על מוכנות ודריכות גבוהה הנדרשת מאיתנו תמיד, ובפרט בימים אלו. המסר שלנו אל מול הטרור ברור וחד משמעי: אף מחבל לא ישבש את שגרת החיים והחגים בירושלים, ואנחנו נמשיך לפעול לנטרל במהירות כל איום ולהגן על תושבי ירושלים והמבקרים בה״.

כזכור, במשטרה העלו כוננות לקראת יום כיפור וחג סוכות לאחר שנרשמה עלייה במספר ההתרעות לפיגועים. "כמדי שנה לקראת חגי תשרי, העלנו את רמת הכוננות באזורים מסוימים ברחבי המדינה, בדגש על ירושלים, ת״א ומוקדי התפילות והבילוי", נמסר. בשל העלייה במספר ההתרעות המשטרה וארגוני החירום קיימו הערכת מצב משותפת בה נקבע מדרג ההיערכות.

במשטרה מדגישים כי מידי יום נערכים דיונים משותפים עם גורמי ביטחון נוספים בהם שב״כ וצה״ל. העלייה במספר ההתרעות יחד עם ההסתה שגברה אף היא לקראת חגי תשרי הביאה להיערכות מיוחדת שבמסגרתה אלפי שוטרים, לוחמי מג״ב, ומתנדבים נפרסו ברחבי הארץ. 

כזכור, ב"מעריב" נחשף כי בידי המשטרה וגורמי הביטחון למעלה מ–70 התרעות לפיגועים לקראת מועדי תשרי כאשר היעדים הבולטים עבור מחבלים יחידניים וארגוני הטרור הם ירושלים בראש הרשימה, איו"ש ותל אביב. עוד נודע כי  על פי המידע המודיעיני הרב שהצטבר בעיקר בשבועות האחרונים הכוונה היא לבצע פיגועי טרור בעיקר יחידניים על מנת לשבש את היערכויות המשטרה.