הגשת הרשימות לבחירות ברשויות המקומיות נסגרה באופן סופי בשבוע שעבר. מבדיקה של "מעריב" עולה כי בפעם הראשונה בתולדות העיר באר שבע נותר מועמד אחד בלבד על תפקיד ראש העיר - רוביק דנילוביץ', שמכהן בתפקיד מאז 2008.

האופי הליברלי ויוקר המחיה: מה חושבים המועמדים לראשות עיריית ת"א?
אילני, המתמודד על ראשות עיריית רמת גן: "אני מתכוון לנצח"

מעמדו של דנילוביץ' יציב עד כדי כך שהמתמודדים מוותרים מראש על ריצה לראשות העיר אלא מתמקדים במועצה בלבד. לראיה, שמעון בוקר ועדיאל חדד, שני המועמדים שהכריזו כי יתמודדו לראשות העיר פרשו מהמרוץ והותירו את דנילוביץ' לבדו. מבין הערים הגדולות, ירושלים, תל אביב וחיפה - באר שבע היא העיר היחידה בה יתמודד מועמד אחד בלבד בבחירות הקרובות.

"העובדה שראש העיר הנוכחי של בירת הנגב הינו מתמודד יחיד לראשות העיר היא בעלת היבטים שליליים", אמר מאיר חזוט תושב באר שבע. הוא הוסיף: "זה מעיד על הכוח המוגזם והמופרז הרב שהוא צבר בזכות הרטוריקה שלו בלבד. הוא שר חוץ טוב לעיר. שר פנים גרוע לעיר". 

לדבריו של חזוט מצב הביטחון בבאר שבע התדרדר באופן משמעותי: "החסם הראשי להתפתחותה וגידולה של העיר באר שבע כמטרופולין של הנגב הינה בעיית הביטחון האישי. רוביק נכשל כישלון מהדהד ובולט במתן מענה הולם לסוגייה מורכבת זו והראשונה במעלה בחשיבותה לתושב".