בצל המתיחות: כלי תקשורת פלסטינים דיווחו הבוקר (ראשון) כי חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית סיכמו על "הגברת ההסלמה הביטחונית". ההחלטה המשותפת התקבלה לאחר הפגישה שהתקיימה אמש בביירות, בהשתתפותם של בכיר חמאס, סאלח אל-עארורי, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה וג'מיל מזהר, סגן מזכ"ל החזית העממית.

על פי הדיווחים הפלסטינים, במהלך הפגישה, הנוכחים דנו בדרכים "להתמודדות עם התוקפנות הציונית ההולכת וגוברת, במיוחד האיומים מצד ישראל להמשיך בחיסולים, בפלישות, במדיניות הסיפוח ובתוקפנות נגד ירושלים". נציגי ארגוני הטרור גם הדגישו שוב את התמיכה באסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל, והביעו את "גאוותם על ההתנגדות בגדה המערבית הכבושה ועל תפקידם של לוחמי ההתנגדות נגד פשעי הכיבוש".

עימותים בגבול עזה (צילום: AFP via Getty Images)
עימותים בגבול עזה (צילום: AFP via Getty Images)

כמו כן, ארגוני הטרור הדגישו את "חשיבות ההסלמה של ההתנגדות מול ישראל", והסכימו לחזק את כל צורות התיאום ביניהם, ו"להמשיך את אחדות הזירות עם כל לוחמי ההתנגדות". במקביל, הארגונים גם הכריזו כי עליית יהודים להר הבית היא "הכרזת מלחמה", שיש להתעמת איתה ולהתנגד לה בכל כוח, וקראו לציבור הפלסטיני להגיע להר הבית ולהתעמת עם הציבור היהודי.

בהמשך, הנוכחים בפגישה תקפו את הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפועלים תחתה, כשקראו "לעצור את המשך המעצרים הפוליטיים של לוחמי ההתנגדות". בחמאס, בג'יהאד ובחזית העממית קראו גם לרשות להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, וכי עליה לעמוד יחד הפלגים בהתנגדות נגד הכיבוש. 

עזתים מפריחים בלוני תבערה לכיוון ישראל (צילום: AFP via Getty Images)
עזתים מפריחים בלוני תבערה לכיוון ישראל (צילום: AFP via Getty Images)

מוקדם יותר היום, בפעילות משותפת של צה"ל, מג"ב ושב״כ, כוחות הביטחון השמידו חדר ניהול לחימה ועשרות מטענים מוכנים לשימוש במחנה הפליטים נור א-שמס במבצע לסיכול תשתיות טרור. כוחות צה״ל מיחידת אגוז, יהל"ם, סיירת גולני, הנדסה, מג״ב ושב"כ, פעלו במבצע חטיבתי לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבת מנשה. הכוחות איתרו מבנה והשמידו בתוכו חדר המשמש לניהול לחימה. בחדר אותרו אמצעי תצפית, מחשבים ואמצעים טכנולוגיים.

הכוחות איתרו חדר נוסף והשמידו בו עשרות מטענים מוכנים לשימוש, מטענים מבוססי בלוני גז ומרכיבים רבים להכנת מטענים. במהלך הפעילות חשודים השליכו מטענים וירו לעבר הכוחות, שהגיבו בירי, זוהו פגיעות. לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

כאמור, הדיווח הפלסטיני מתפרסם בצל המתיחות בגדר הגבול ברצועת עזה. אמש, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק, עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. העמדה שהותקפה סמוכה למוקד בו התקיימה הפרת סדר אלימה וממנו אף בוצע ירי לעבר כוח צה"ל ששהה בסמוך לגדל הגבול ברצועת עזה. זאת, לאחר שכ-150 עזתים התפרעו בשני מוקדים בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה - קרני ורפיח. במהלך הפרות הסדר השליכו מטענים, כשממול נפרסו לוחמי צה"ל. על פי דיווחים של כלי התקשורת הפלסטינים הופרחו בלוני תבערה לכיוון שטח ישראל.