בצל הפרות הסדר הערב (שלישי) בגבול רצועת עזה, אירעה שריפה בעוטף כתוצאה מפיצוץ בלון תבערה, ולפי דיווחים פלסטינים בוצע ירי לעבר רכב צה"ל סמוך למעבר קרני. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו עמדות של ארגון חמאס שלוש פעמים תוך שעה. מזכ"ל "הביטחוניסטים" סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, שוחח עם יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס למתיחות הביטחונית. 

בשל הפרות הסדר: צה"ל תקף עמדות של חמאס בעזה
"נחרד מהמראות": הנשיא הרצוג מגיב לאירועי יום כיפור בתל אביב

"חמאס ניסה להביא את ישראל לעמדת קצה שבה הוא פונה לגורם שלישי כמו המצרים ומביא לאיזשהו מו"מ שיביא לכך שחמאס יקבל את מה שהוא דורש", אמר בפתח דבריו והסביר כי חמאס פועל כך עקב "לחץ מצד האוכלוסייה האזרחית, שסובלת ממצוקה כלכלית, ולכן הם רצו להראות הישגים, להגדיל את מספר הפועלים שיוצאים לעבוד, להרחיב את שטח הדיג וגם בגלל לחץ מכיוון איראן, לחולל הפרות סדר בעיקר לקראת החגים". 

לאן מתקדמים מכאן? זה נראה רע 
"אני רק יכול לנחש שאנחנו בשינוי מגמה של ירידה בפעולות על הגדר וזה מובן מזה שצה"ל דילל חלק מהכוחות. אני מניח שנראה ירידה או שלא נראה החמרה באירועים. הצבא מבין את זה דרך המודיעין וחמאס לא רוצה להיגרר לאיזשהי מערכה, כי לא נוח לו אף פעם להיכנס לבד. חמאס הבין את זה בצוק איתן וקיבל החלטה איסטרטגית. הוא לא נכנס למערכה לבד ללא מערכה בצפון מכיוון זה רק פוגע בו".

על המתרחש ביהודה ושומרון, פירט: "צריך לומר שבצפון השומרון פחות תלויה בחמאס אלא בפני עצמה אל מול ארגונים ששמענו עליהם בעבר כמו גוב האריות, שפשוט מנהלים מאבק כפול מול הרשות הפלשתינית להמשיך ולשמר את צפון השומרון נקי מהרשות הפלשתינית ולאחוז בשטח הזה, וגם מול ישראל והם מצליחים לקיים שם איזשהי פעילות עצמאית ולצמוח כארגון טרור גם ע"י הברחות אמל"ח מירדן וכמובן לפגוע בישראל שזה תכלית הקיום שלהם".