ההסלמה הביטחונית לא פוסקת: הפרות סדר נרשמו היום (שלישי) ברצועת עזה, בסמוך לגדר הגבול. על פי דיווחים, אירעה שריפה בעוטף, בשטחי שער הנגב, כתוצאה מפיצוץ בלון תבערה. כמו כן, נרשמו דיווחים פלסטינים על ירי לעבר רכב צה"ל בעקבות הפרת סדר סמוך למעבר קרני. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו עמדות של ארגון חמאס שלוש פעמים תוך שעה.

הפגנות על הגדר ובלוני תבערה: השעון להתעצמות ההסלמה מתקתק לאחור | טל לב רם

בתקשורת הפלסטינית נרשמו דיווחים על צעירים אשר שיגרו בלוני תבערה לעבר יישובים הממוקמים מזרחית לרפיח, וכי כוחות צה"ל יורים פצצות גז לעבר הצעירים המתפרעים. בתוך כך, לפי הדיווחים הפלסטינים, צעירים הצליחו להסתער על גדר המערכת ולשרוף נקודה צבאית של כוחות צה"ל.

לפי מידע שהגיע לסוכנות הידיעות "ראי אליום", "לפלגים הפלסטינים ברצועת עזה נמאס לחוות את התקיפות הישראליות המתמשכות ולהמשיך להיות תחת המצור החונק שהוטל על עזה במשך שנים רבות", ונכתב כי "הסבלנות מתחילה לפוג, זו שעה של עימות". פלגי ההתנגדות הצהירו כי המשך הסגירה של מעבר "ארז" בצפון רצועת עזה לא תהווה לחץ, אלא תעזור מאוד ב"האצת מועד ההצתה של סבב ההסלמה הבא".

בהמשך לכך, הפלגים דרשו מהמצרים לפעול בעניין, ולאלץ את ישראל להפסיק את "מדיניות ההתגרות" ואת "המשחק בפרנסת תושבי עזה", כל זאת, לדבריהם, "כדי להעביר ולהטיל מדיניות זדונית בשטח".