על ישראל לחתור לכינון חוזה הגנה עם ארצות הברית, מוגבל לאיומים קיצוניים וקיומיים ומתוחם למזרח התיכון, כך על פי המכון למחקרי ביטחון לאומי. לדברי המכון, נוכח הנסיבות האסטרטגיות המשתנות והאיומים על עתיד היחסים. על ישראל לחתור לכינון חוזה הגנה עם ארצות הברית כחלק מגיבוש אסטרטגיה סדורה מול אתגרי העתיד, בעיקר איראן גרעינית והתגרענות אזורית רב-צדדית.

"פועל מלחץ": מדוע חמאס מוביל את ההסלמה ומה צפוי בהמשך?
בשל הפרות הסדר: צה"ל תקף עמדות של חמאס בעזה

בין היתר, במסמך המדיניות מצוין כי חוזה ההגנה יבצר לטווח הארוך את "היחסים המיוחדים" עם ארצות הברית,  המהווים נדבך מרכזי במדיניות הביטחון הלאומי של ישראל. "כבר כיום מאיימות על עתיד היחסים ההשפעה השלילית המצטברת של מדיניות ישראל בנושא הפלסטיני ומגמות עומק דמוגרפיות-פוליטיות בארצות הברית. חוזה ההגנה יקל על ישראל לבצר לאורך זמן את התמיכה הדו-מפלגתית ואת מחויבותם של ממשלים עתידיים לביטחון ישראל", נכתב.

כאמור, בדברי המכון ניתן דגש על כך שישראל לא תיקח חלק במלחמות שיתקיימו מחוץ למזרח התיכון: "על מנת שישראל תשמר את חופש הפעולה שלה וכדי שלא תידרש להילחם במלחמותיה הגלובליות של ארצות הברית, יש להגביל את תכולת החוזה לאיומים קיומיים וקיצוניים, ורק לאזור המזרח התיכון".