כוחות משטרה גדולים הגיעו הבוקר (רביעי) לגבעת שדה יונתן בבנימין, וביצעו פינוי של המאחז. לטענת המפונים, במהלך הפינוי נקטה המשטרה באלימות קשה כלפיהם. 

יעבור בשלום? כך נערכים במשטרה לתפילה ולמחאה בדיזנגוף
המלצה דרמטית: על ישראל לחתום חוזה הגנה עם ארצות הברית

"כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי פשטו הבוקר על גבעת שדה יונתן בבנימין, והחלו בהחרבת המבנים בגבעה - ביניהם מבנה הבחורים ודיר הכבשים. במהלך הפינוי בוצעה אלימות משטרתית כנגד עשרות תושבים מהאזור שהגיעו למחות כנגד ההרס. ארבעה נעצרו, כשאחד מהם הוכה קשות בעת מעצרו", נמסר מטעמם.

מפקד הפינוי סנ"צ מיקי ביטון תועד כשהוא אומר לאחד התושבים: "עוד פעם אחת אתה מתקרב - אני מפרק אותך על שמונה". לתושב אחר שתיעד, לעג: "תצלם, תצלם טוב".

עוד הוסיפו: "בזמן שעשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי הרסו כאן בגבעה מכל הבא ליד - הערבים מהכפר דיר דבוואן ממול שמנסה בכל דרך לסלק את הגבעה האסטרטגית חגגו בתרועות שמחה על כך שיש מי שמבצע בשבילם את העבודה".

כמו כן, הם העבירו מסר לממשלה: "ממשלת הימין נבחרה בקולות המתיישבים וציבור הימין כדי לשים סוף למדיניות הרדיפה כנגד ההתיישבות והעלמת עין מההשתלטות הערבית, והנה כמעט שנה להקמת הממשלה עולם כמנהגו נוהג ובוקר אחרי בוקר אנו מתעוררים למסעות הרס ברוטאלים וקשים. כל ח"כ או שר ששותק הבוקר אל מול המראות המזעזעים האלה - שותף מלא לפשע".

אחרי קרוב לשלושה חודשים בהם לא בוצע הרס בגבעות מרכז בנימין, פשטו לפני זמן קצר עשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי על גבעת שדה יונתן בבנימין הסמוכה לישוב מכמש והחלו בהרחבת המבנים בגבעה.

הכוחות מבצעים הרס של מבנה המגורים של גרעין הבחורים שמאייש את הגבעה, וכן של דיר הכבשים. בנוסף, מבצעים הכוחות החרמה של כלל הציוד בגבעה.

ממשטרת ישראל נמסר: "החל משעות הבוקר המוקדמות פועלים כוחותינו לפינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין. במהלך הפינוי אירעה התנגדות אלימה מצד מספר מפירי סדר כנגד הכוחות. כוחותינו פועלים כעת להשלמת הפינוי תוך שמירה על הסדר הציבורי. דבריו של הקצין כמתואר בסרטון אינם עומדים בקנה אחד עם ערכי הארגון ויועברו לבדיקה".