מאות בכירים לשעבר במערכת הביטחון הביעו היום (רביעי) חשש מפני הסכם נורמליזציה עתידי עם סעודיה, שבו הממלכה עלולה לקבל מהאמריקאים אישור לתכנית גרעין אזרחי על אדמתה. לטענת הבכירים, "העשרת אורניום על אדמת סעודיה היא סיכון חמור לביטחונה של ישראל".

עוד ציינו הבכירים, כי הם מביעים דאגה עמוקה מהעשרת האורניום בסעודיה, שכן, זה "ייצור מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון וידרוש שינויים עמוקים בתפיסת הביטחון של ישראל ובישומה". לראייתם, "לגיבוש המדיניות בסוגיית ההסדרים עם סעודיה וארה"ב השפעה מכרעת על עתידה הביטחוני של ישראל, והממשלה נדרשת לחזור לסדר העדיפויות הנכון, לטפל באתגרי הביטחון הלאומי ולגנוז כל עיסוק בקידום המהפכה המשטרית".

במקביל, חברי תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל', הוציאו היום אזהרה ובה התריעו מפני "השאננות היתרה מול איראן", כשהם מזכירים כי "זהו האיום הגדול ביותר על ישראל והאזור כולו".

מוקדם יותר השבוע, דווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפעיל לחץ על אנשי הוועדה לאנרגיה אטומית בישראל לתמוך באפשרות של העשרת אורניום על אדמת סעודיה. כמו כן, הוצג מסמך, שנכתב על ידי מומחי אטום ישראלים, ובו הערכה עד כמה ישראל יכולה להתפשר בנושא הגרעין הסעודי. המסמך גם הובא לידיעתו של ראש הוועדה לאנרגיה אטומית בישראל.

במסמך נכתב כי "אסור להסכים להעשרת אורניום עצמאית על ידי הסעודים באדמתם", כשאף נשאלה השאלה: "מה הביטחונות שישראל יכולה לקבל במקרה והסעודים שוברים את הכלים אם יקבלו גרעין?". בנוסף לכך, ישנם פרטיים טכניים נוספים שהוצגו, כמו - מה דרישות הפיקוח שניתן לבקש מהאמריקאים, כשגם האמריקאים צריכים להקפיד על מוטות הדלת ומתקן הפרדת הפלוטוניום, אם יוחלט בעתיד לאשר לסעודים להקים פרויקט גרעין.