הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נאם הערב (רביעי) בעצרת המרכזית לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור ואמר: "היכולת לנהל מחלוקת היא מסימניה של חברה בריאה, אך ויכוח שאחריתו העמקת הקיטוב והפילוג בחברה הישראלית הוא מסוכן. לנוכח האתגרים הביטחוניים, לנהל ויכוח מקטב זו יהירות ולהניח כי צה"ל חסין מהשלכות הקיטוב ההרסניות זוהי קונספציה מסוכנת. כאשר אויבינו שוב טועים לשקול איום רב-זירתי על ישראל, האחריות לשמור על צה"ל חזק ומלוכד מוטלת עלינו, על כל מי שמחויב לברית הישראליות".

הרמטכ"ל הדגיש: "בחודשים האחרונים מאיימת עלינו מחלוקת מבית. הוויכוח מהו עולם ערכי ראוי הוא מנת חלקה של החברה הישראלית מיום היווסדה. גם בעיתות משבר, ידענו לזקק מתוכו את המשותף ולחסות תחתיו יחדיו".

הרצי הלוי  (צילום: דובר צה''ל)
הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

הלוי גם התייחס לביקורת שהושמעה לאחרונה על הצבא, ואמר: "מותר להעביר ביקורת על צה״ל - אנחנו נושאים באחריות גם על הטעויות שלנו; אך אסור להשתלח בלובשי המדים, העושים שנים רבות לביטחון המדינה - זוהי חוסר אחריות". הלוי הוסיף והדגיש: "קריאה לדור הצעיר שלא להתגייס לשירות קרבי ומשמעותי - זוהי קונספציה מסוכנת, קריאות לאי התייצבות למשימות הביטחון במילואים- פוגעות בביטחון ובצה״ל".

"חיילי צבא העם באים מבתים שונים ובכל אחד מהם דיון ער על זהות המדינה וערכיה. מרגע שהם לובשים מדים, צה"ל הוא ביתם של חייליו, וכולם בו מלוכדים סביב משימתם. ביד אמונה על מלאכת הפיקוד, מחשלים מפקדי צה"ל את יחידותיו, כך שחיילינו יתמכו זה בזה בשעת קושי, מתוך אחוות לוחמים והזדהות עם משימת ההגנה על הבית המשותף. כפי שלימדה אותנו מלחמת יום הכיפורים, לא נוכל להתקיים כאן בבטחה ללא התכלית המשותפת הזו. צו השעה מחייב גיבוי למפקדי צה"ל וללוחמיו, כדבריה של ראש הממשלה גולדה מאיר לאומה במוצאי יום הכיפורים תשל"ד: 'נתנהג כראוי לבנינו, חיילי ישראל, העושים בגבורה את חובתם", הוסיף.