היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה הבוקר (חמישי) באופן חריג את בקשת המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, עליה דיווחנו אמש, ולפיה היחידות החוקרות את הטבח בבסמת טבעון רשאיות לעשות שימוש נקודתי וממוקד בתוכנת רוגלה.

הלם בבסמת טבעון לאחר מסע הירי: "אנשים צרחו ובכו, אנחנו במצב חירום"
משפחה חוסלה בבסמת טבעון; השר בן גביר התקבל בצעקות: "לך הביתה"

כפי שציינו אמש במעריב, פנה המפכ"ל באופן חריג וביקש שהיועמ"שית תאשר למשטרה לעשות שימוש בכל האמצעים הטכנולוגיים, גם כאלה שנלקחו בחקירת NSO וזאת לצורך לקידום החקירה של חמשת בני משפחת דאליקה בבסמת טבעון.

כאמור, מדובר באישור חריג בשל חומרת האירוע ובשל הרצון להגיע מהר ככל שניתן על המבצעים בין היתר כדי למנוע רצח נקמה כפי שנהוגים במגזר הערבי.

יעקב שבתאי (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
יעקב שבתאי (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

כזכור, אתמול נרצחו חמישה בני משפחת דלאייקה,לאחר שנורו למוות מטווח קצר בעת שהיו בביתם, ככל הנראה על ידי אלמונים רעולי פנים שהפתיעו אותם במקום. פראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום איתרו אותם ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותם. גבר נוסף נפצע באורח בינוני ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. 

"נחצה פה קו אדום. מי שביצעו את הרצח הזה הם מחבלים ומבחינתנו מדובר בפיגוע. המשטרה תעשה הכל כדי להגיע לאותם רוצחים". כך ציין מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בסיומה של הערכת המצב בבסמת טבעון. שבתאי הוסיף כי המשטרה כולה מגויסת כרגע לטובת חקירת הרצח שהתקיים בכפר. המפכ"ל הנחה את כל הגורמים לעשות שימוש בכל האמצעים שיש לרשות המשטרה וכן שילוב זרועות בכל היחידות, הארציות והמחוזיות, לטובת מיצוי החקירה.