בכיר שב"כ לשעבר יוסי אמרוסי, ארגון "הביטחוניסטים", התראיין היום (חמישי) בתוכניתו של יואב מינץ ב-104.5FM והתייחס לניסיון של איראן לפגוע בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

הלם בבסמת טבעון לאחר מסע הירי: "אנשים צרחו ובכו, אנחנו במצב חירום"
משפחה חוסלה בבסמת טבעון; השר בן גביר התקבל בצעקות: "לך הביתה"

"איראן כבר לאורך שנים ארוכות מנסה לפגוע במדינת ישראל בכל דרך אפשרית", אמר אמרוסי בפתח דבריו, "אני מתאר את איראן כסוג של תמנון רב זרועות: חיזבאללה בצפון, חמאס וג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, כוחות כאלה ואחרים בגולן הסורי, ניסיונות פגיעה בישראלים בחו"ל, ראינו לאחרונה באיסטנבול, קפריסין. עכשיו יש להם עזרה נוספת דרך ירדן. כוחות הביטחון האיראנים מגייסים גורם כלשהו בירדן שזהותו לא פורסמה".

איתמר בן גביר (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

"אותו גורם ירדני מגייס שלושה פלסטינים מיהודה ושומרון. השלושה האלה מגייסים שני ערבים ישראלים מנצרת וממוקייבלה", הוסיף, "הם קיבלו משימות מגוונות: הברחות אמל"ח (תופעות שגם השב"כ וגם המשטרה נאבקים בימים אלה) וקיבלו משימה לאסוף מודיעין על דמויות ציבוריות, בן גביר וגליק. הם ניסו לאסוף ונכשלו בגלל האבטחה סביב השר. הם בחרו בדמויות האלה משיקולי תודעה. לפגוע בשר במדינת ישראל זה יותר משמעותי מאשר באזרח. הם ניסו לקדם פעילות טרור כזאת ואחרת".

"מה שמעניין שהם גייסו את הערבים הישראלים ורצו לבחון את רצינותם אז נתנו להם משימת מבחן להצית מכוניות בחיפה והם עמדו במשימה ביוני האחרון. אותם גורמים ישראלים הם גורמים עבריינים. דיברנו כאן על חוליה בכפר קאסם ובלוד שהם גורמים עבריינים שסחרו במטענים תקניים שהוברחו מירדן. הקשר בין פח"ע לטרור הוא לא חדש, אבל אתה רואה שהוא מתפתח יותר ויותר בתקופה האחרונה", ציין.

טבח בבסמת טבעון (צילום: דוברות מד''א)
טבח בבסמת טבעון (צילום: דוברות מד''א)

כמו כן, השיב האם ואיך זה מתחבר לאלימות הקשה בחברה הערבית, ואמר: "כשמדברים על מחבלים יש להם מניע, של אידיאולוגי או של נקמה. פה, הגורמים העברייניים ממניע כספי. אין פה אידיאולוגי. אנחנו גם יודעים שהגורמים האיראנים והירדנים שילמו כסף לערבים הישראלים שמעורבים בחוליה הזאת. זה לא כספים גדולים, זה אלפים בודדים. הפרשייה הזאת למעשה מראה את שיטת הפעולה של האיראנים, שימוש באזרחים ישראלים עם קשרים פליליים שהם יכולים לנוע בחופשיות במדינה וזה היתרון הגדול שלהם לבצע את הפעולות האלה תמורת כסף".

לסיום העריך אמרוסי האם שיתוף הפעולה בין גורמים עברייניים בתוך ישראל יילך ויתפתח: "רואים עכשיו יותר מעורבות של ערבים ישראלים וזה בהחלט מדאיג. כמו שאנחנו רואים את זה גם כוחות הביטחון, שב"כ, צה"ל, משטרה רואים את הדבר הזה ושמים על זה עין. בשב"כ לא עובדים קוסמים. המאמץ צריך להיות מדינתי. רשות מחוקקת תחוקק חוקים, רשות שופטת תעניש בחומרה ורשות מבצעת, מה שחשוב זה לתת למשטרה כלים. תן למשטרה מעצרים מינהליים. כמובן פיקוח משפטי כמו שעושים בשב"כ. אני משוכנע שהמשטרה יודעת מי עשה את הרצח בבסמת טבעון, אבל אין ראיות ואם אין ראיות היא לא יכולה להביא לבית משפט אז הפושע מסתובב בשטח".