ישראל קיבלה את דרישות ארגון הטרור החמאס בדבר הסכם "אי הסלמה במסגד אל-אקצא"  ו"חזרה להבנות הקודמות בנוגע למצב הכלכלי ברצועה", כך דווח הבוקר (שישי) בעיתון הלבנוני "אל־אח'באר". על פי הדיווח, בתמורה יופסקו הפרות הסדר בגדר. עם זאת, בחמאס הודיעו למצרים כי המשך הפרות הסדר בגדר תלויה "במימוש ההבטחות", ולא הוא יסלים את צעדיו. 

גלנט במסר לארגוני הטרור בעזה: "לא נהסס להפעיל את מלוא העוצמה"
ההסלמה תידחה? מאחורי הקלעים על חידוש הכנסת הפועלים מעזה | טל לב רם

לעיתון נודע ממקורותיו בחמאס כי התיווך הקטארי, המצרי ושל האו"ם המשיך ביתר שאת בימים האחרונים ואלה הצליחו להגיע לנוסחת רגיעה במצב בגבול הרצועה. זאת בעקבות התחייבות ישראלית כאמור שלא להסלים את המצב בירושלים ולחזור ל"הבנות שומר החומות". עוד דווח כי חמאס דרש לעצור את הלחץ שישראל מפעילה על אזרחי עזה וביקש להכפיל את מספר העובדים לעבוד בארץ מ-17.5 אלף ל-20 אלף בפעימה הראשונה ובמהלך השנה הבאה ל-30 אלף. 

מעבר ארז (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
מעבר ארז (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

כמו כן, חמאס דרש להגדיל את המענק הקטארי לתמיכה במשפחות נזקקות בעקבות העלייה בשיעור העוני ברצועה ליותר מ-70%. על פי הדיווח השגריר קטארי, מוחמד אל-עמאדי, קיבל את הבקשה מהלך ביקורו האחרון ברצועת עזה, בעוד המצרים והקטרים ​​הודיעו לתנועה כי שלישראל אין התנגדות להעלאת המענק ליותר ממאה אלף לאזרחים,  זאת בנוסף לתמיכה בחלק האחר במענק, הנוגע למשכורות של פקידי חמאס. 

כזכור, אתמול דווח בעזה כי קבוצת 'הנוער המורד' ברצועת עזה, שמארגנים את ההתפרעויות בגבול והפרחות בלוני התבערה, על ביטול כל הפעולות בגבול הרצועה על הפסקת הפרחת בלוני התבערה עד הודעה חדשה. ההודעה הגיעה לאחר שבשעות הלילה הודיע תאם פעולות הממשלה בשטחים על פתיחת מעבר ארז ליציאת פועלים.