לאחר חקירה ממושכת: גופתו של דב ברודר ז"ל, שנפל במהלך מלחמת העצמאות, זוהתה לאחרונה, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. הוא נקבר עוד באותה השנה בבית העלמין סגולה פתח תקווה, אך הגופה לא זוהתה, והוגדרה כאלמוני. בשנים 2006-2023 התנהלה חקירת איתור נעדרים לבירור זהות האלמוני ובדיקה האם מדובר בדב (ברלה) ברודר ז״ל, בדיקה שכאמור הסתיימה כעת. 

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה משלוח נשק איראני מערבית לדמשק
צה"ל השמיד חמש מחרטות לייצור כלי נשק ברמאללה: שני מבוקשים נעצרו

ברודר יצא יחד עם חטיבת אלכסנדרוני למבצע ״מדינה״ בתאריך ה-13.5.1948, יום לפני הכרזת המדינה. המבצע נועד לכיבוש כפר סבא הערבית במטרה לייצב את קו הגבול בגזרת קלקיליה, זאת לפני הפלישה הצפויה של מדינות ערב עם הכרזת המדינה. ברודר ז״ל  שימש כנהג משוריין בקרב, שהוביל כיתת סיירי מודיעין. במהלך הקרב תגבורת ערבית של כוחות רבים הוזרמה למקום.

אל מול עדיפות הכח הערבי ובהעדר קשר בין כוחותנו , ניתנה פקודת נסיגה. הכוח של דב ז״ל נשלח להודיע לכוח אחר על הנסיגה ולחפות על לוחמיו, אך במהלך המשימה נפגע המשוריין של דב ז״ל מפגזים ודב נהרג, גופתו לא אותרה והוא הוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע.

פעולות החקירה לאיתור זהותו של ברודר כללו פתיחה של הקבר וביצוע דיגום גנטי ואפיון אנתרופולוגי של השרידים, מחקר הנדסי ובליסטי בהתבסס על התרחשויות הקרב והשפעתן הצפויה על גופת החלל, איסוף ובחינת מסמכים רלוונטיים מארכיונים המדינה וצה"ל ותחקור עדים מהקרב ועוד.

בני משפחתו, ובהם אלמנתו בת ה-95, בתיה ברודר, קיבלו אמש את העדכון על סיום החקירה מראש אגף כח האדם אלוף יניב עשור. במהלך התקופה הקרובה, יתקיים טקס לגילוי מצבתו של ברודר, ושמו של ברודר ז"ל יחליף את הכיתוב "אלמוני", שהיה כתוב על הקבר במשך כל השנים מאז שנפל. 

"75 שנים לאחר נפילתו של דב ברודר ז"ל במלחמת העצמאות, איתרנו את מקום קבורתו", מסר ראש אגף כוח האדם יניב עשור. עוד הוסיף: "זוהי סגירת מעגל וחוב ערכי ומוסרי של צה"ל ומדינת ישראל לדב, שמסר את חייו למען תקומת ישראל, לאלמנתו ובני משפחתו שאיבדו את היקר להם מכל. צה"ל, אגף כוח האדם וענף איתור הנעדרים ימשיכו לעשות כל שיידרש בכדי לקבוע מצבה לחללים אשר מקום קבורתם לא נודע".