פרשת הסוהרות ומערכת היחסים עם המחבל בבית הכלא רמון: בצה״ל מדגישים כי מאז פרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע התקיימה במשרד הביטחון ובצה"ל ועדה מיוחדת, וההתרשמות הייתה שבשב"ס הפיקו לקחים, והייתה החלטה שמחודש אוגוסט לא יציבו יותר חיילות בשירות חובה בארגון, כשהגיוס האחרון היה בחודש אפריל.

בחודש יולי השב"ס פנה לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על מנת להאריך את הוראת השעה עד לחודש דצמבר הקרוב, זאת בשל קושי לגייס סוהרים בתקני קבע. בתוך כך, הוועדה החליטה לאשר את הפנייה לארכה עד לחודש דצמבר. בצבא הייתה דרישה כי הבנות לא יהיו לבד במשמרות, ויהיה עירוב של סוהרים וסוהרות בביצוע משימות. ההתרשמות בצבא הייתה כי הדרישה אכן התקיימה. 

בצה"ל אומרים כי מדובר באירוע חמור מאוד שלא היה צריך להתרחש, והצבא לא עודכן לגביו ושמע אודותיו מהתקשורת. בצה"ל גם זעמו על כך שבפרסומים יוצא כי מדובר בחיילות ולא בסוהרות, שכן מהרגע שהן מוצבות בשב"ס, הסטטוס שלהן הוא כסוהרות ולא כחיילות, והשב"ס אחראי עליהן באופן מלא. 

עוד מדגישים בצה"ל, כי בכל מקרה ההקשר להקצאת חיילים לשירות מלא בשב"ס, היה בהקשר ביטחוני ומהרגע הזה הם אנשי שב"ס באופן מלא. עם זאת, לא ניתן להפנות אותם לשירות באגפים פליליים, לאור ההחלטה להוציא את החיילות לאלתר כבר עכשיו מהאגפים הביטחוניים.