כ-18 תושבי קיבוץ מירב חצו הבוקר (ראשון) פעם נוספת את גדר ההפרדה ונכנסו לתחומי הכפר ג'ילבון, לאחר שבסוכות שוב בוצע ירי לעבר תושב הקיבוץ משני תושבי הכפר. זו הפעם השנייה שהתושבים נכנסים לכפר כאקט מחאה. לאחר כשעה, כוחות צה״ל נכנסו לכפר והוציאו אותם משם. מטרתם הייתה להכניס את הצבא לכפר ולהשליט סדר מחדש.

צה"ל השמיד חמש מחרטות לייצור כלי נשק ברמאללה: שני מבוקשים נעצרו
לאחר סוף שבוע מדמם: ביקורת קשה על בן גביר - "כישלון, לא מתאים לתפקיד"

צבי רדלר, שלעברו ולעבר ביתו ירו מהכפר שחזר: ״בכניסת השבת, יצאתי מהמחסן שבביתי והחלו לירות עליי צרור מטורף עם כלי נשק מהכפר ג׳ילבון. ישר השתטחתי על הרצפה ורצתי שפוף אל עבר הילדים שהיו בתוך הבית. הם צעקו 'זיקוקים' כי חשבו שיש חתונה בתוך הכפר ואמרתי להם ישר להתרחק מהחלון. הילד בן השנתיים מתחיל ישר לבכות ולהילחץ".

"אני מבקש מהם להתרחק וללכת לממ״ד", המשיך. "תוך כדי אני קולט שהבית מחורר - הם יורים עוד ועוד כדור אחד אחר השני. שני תושבי הכפר ירו עליי ועל ביתי 40 שניות ללא הפסקה, לא היה פה כזה דבר. כבר חצי שנה יורים מדי פעם ואין תחושת ביטחון - אבל זו הפעם הראשונה שמנסים לפגוע ישירות בתושב הקיבוץ".

"בנס אני ניצלתי. כשהצבא בתוך הכפר - אין ירי אך ישר כשהם יוצאים, הם עלולים לפגוע בנו. בנס אני חי, היה כדור ליד חדר הילדים וליד הסלון. הייתי קצין בגבעתי, וירו עליי צלפים בחיים. מטווח ישירות עליי בעוצמה כזאת - זה בחיים לא קרה לי", הוסיף.

לטענת התושבים, זהו המקרה החמור ביותר שאירע בקיבוץ: "כל היישוב שמע את הירי, והיו כאלה שראו את שני היורים נמלטים לרכב ומתרחקים מגדר ההפרדה בין הקיבוץ לכפר שצמודים זה אל זה. זה רק עניין של זמן עד שהולך להיות כאן מקרה מדמם, ואנחנו לא מוכנים לשבת ולחכות שזה יקרה. אתמול היה כינוס חירום בלילה והחלטנו שאנו לא שותקים יותר. זה רק מזל שב-11 אירועי ירי אל עבר הקיבוץ אף אחד לא נפגע. אנחנו רוצים שהצבא יהיה באופן קבוע בכפר - כי כאשר הוא לא נמצא שם מתחיל הבלגן".

מדובר צה״ל נמסר: "תצפיות צה"ל זיהו ביום שישי מחבלים שירו לעבר היישוב מירב שבחטיבת מנשה. במהלך סריקות שביצעו הכוחות, אותרו תרמילים במרחב הכפר ג׳ילבון. בשלב זה לא ניתן לקשר בין הפגיעות שאותרו בבית ביישוב לבין הירי, האירוע מתוחקר. מספר אזרחים ישראלים נכנסו מוקדם יותר היום לכפר ג'ילבון שבגזרת החטיבה. כוחות הביטחון שפעלו בקרבת מקום ליוו את האזרחים ליציאה. צה״ל פועל על מנת להגן על תושבי הגזרה ופועל לילות כימים לסכל טרור".