במכתב שהוציאה אתמול (ראשון) עורכת הדין של הסוהרות מפרשת כלא גלבוע, עו"ד קרן ברק, לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, היא כתבה כי "הסוהרות מפרשת הסוהרות בכלא גלבוע קיבלו בתדהמה את החלטת השר להקים ועדת בדיקה אחת שתבדוק את פרשיית הקשרים המיניים בין אסיר בטחוני לסוהרות בכלא רמון, ואת פרשת הסוהרות מכלא גלבוע יחדיו".

סערת הסוהרות בכלא רמון: בשב"ס יכלו למנוע את המחדל?
בכירה לשעבר בשב"ס תוקפת: "גובל בשערורייה, משאיר כתם גדול על הארגון"

"כפי שידוע היטב לשר, הפרשה בכלא גלבוע מגוללת מסכת עבירות מין שבוצעו בשש סוהרות על ידי אסיר ביטחוני אשר למעשה שלט בכלא גלבוע במשך ארבע שנים במהלכן אנס וביצע מעשים מגונים בסוהרות חיילות", כתבה ברק בפתח הדברים, "הסוהרות ואנוכי עברנו כברת דרך ארוכה במהלכן הפרקליטות סגרה את תיקיהם של קצינים בכירים במחוז הצפוני ובפיקוד הבכיר בשב"ס ללא הגשת כתבי אישום. כידוע לשר, פרקליט המדינה עמית איסמן הורה על פתיחת תיק החקירה מחדש, ולאחר חקירה ארוכה הודיע לשמחתנו כי החליט לעשות צדק ולהגיש כתבי אישום נגד קציני שב"ס בכירים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בית סוהר רמון (צילום: אתר שב''ס)
בית סוהר רמון (צילום: אתר שב''ס)

"מרשותיי העידו בפרשה כקורבנות עבירות מין ולא נחקרו כחשודות בביצוע עבירות פליליות כמו החיילות מכלא רמון כפי שעולה מהפרסומים בתקשורת", הוסיפה, "הסוהרות קוראות, כפי שבמשך שנים קראו, להקמת ועדת חקירה ממלכתית בגין הפרשה. המדובר בוועדה שאמורה לבדוק את התנהלות השב"ס וטיוח הפרשה, אך לא השב"ס בלבד. ועדת חקירה ממלכתית זו, תפקידה יהיה לבחון את חקירת המשטרה ואת התנהלות הפרקליטות שכאמור סגרה את התיקים, מה שהוביל להאשמתה בטיוח הפרשה".

כמו כן, כתבה עו"ד ברק: "ודאי מבין השר כי הוא שוגה כאשר הוא 'מכניס' את שתי הפרשות לוועדת בדיקה מצומצמת המתמקדת בשב"ס בלבד ושעל פי הפרסומים, האחת עוסקת ביחסים בהסכמה לכאורה בין אסיר בטחוני לסוהרות והשנייה בפרשת התעללות מינית מחרידה מצד מחבל רוצח בחסות ובידיעת המדינה לכאורה".