בישראל לא מתרשמים מהאיומים האיראניים: לאחר שהמנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, העביר מסר לסעודיה ולמדינות נוספות כי הן "מולכות שולל על ידי הישות הציונית" וכי "הן ישלמו על כך מחיר", גורמים ישראלים בכירים מעריכים כי מדובר באיומי סרק חסרי משמעות. לדבריהם, "אמירותיו של חמינאי הן בעיקר עדות למצוקה". 

במקביל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב גם הוא לדברי חמינאי: "בעוד שמשטר הטרור של חמינאי מייצא הרס וחורבן, ישראל מקדמת קידמה ושלום. בדיוק כפי שאיראן לא מנעה מאיתנו להשיג את ״הסכמי אברהם״, איראן גם לא תמנע מאיתנו להרחיב עוד יותר את מעגל השלום לטובת אזרחי ישראל, עמי האזור והאנושות כולה".

רה"מ נתניהו נגד דברי חמינאי (צילום :לשכת ראש הממשלה)

מוקדם יותר היום, התייחס המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית למאמצי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. לדברו, "מדינות המבקשות לנרמל את היחסים עם ישראל מהמרות על סוס מפסיד". עוד אמר כי "העמדה שלנו ברורה - מדינות שייקחו סיכון וינרמלו את יחסיהן עם ישראל יפסידו". שר הביטחון, יואב גלנט, הגיב גם הוא לדבריו של הבכיר האיראני: "משטר הטרור הרצחני באיראן הצליח כבר לפורר כמה מדינות עליהן השתלט, עכשיו הוא מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק. איראן תמשיך לפעול להפצת טרור והרס, ישראל - להשגת ביטחון לאזרחיה ושלום במזרח התיכון".

נשיא איראן ראיסי סוקר טילים בליסטיים (צילום: רויטרס)
נשיא איראן ראיסי סוקר טילים בליסטיים (צילום: רויטרס)

כאמור, דבריו של חמינאי נאמרו על רקע המאמצים של הממשל האמריקאי לכונן הסכם נורמליזציה בין ירושלים לריאד. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר ביום שבת האחרון כי "הונחה תשתית בסיסית להסכם שיכלול את ישראל וסעודיה". קירבי הדגיש: "כל הצדדים גיבשו מסגרת בסיסית למה שנוכל לחתור אליו. האמריקאים זהירים לגבי חשיפה מפורשת של הפרטים והדרישות מכל צד בהסכם".

בדבריו, הוסיף קירבי כי "כמו בכל הסדר מורכב, כמו שגם זה בהכרח יהיה, כולם יצטרכו לעשות משהו - וכולם יצטרכו להתפשר על דברים". אמירה זו עשויה להשתמע גם כדרישות מישראל לוויתורים לפלסטינים. "הסכם בין סעודיה לישראל יועיל לשתיהן, לאינטרסים של ארה"ב - ולכולם באזור", הוא הבהיר. עוד אמר הבכיר האמריקאי כי "יש כמה מכנים משותפים במסגרת ההסכם - ובראשם האיום האיראני".