תושבי גן נר שבגלבוע דיווחו היום (שלישי) על שמיעת קולות ירי, כאשר, לפי שעה, לא אותרו פגיעות באזור. במקביל, צה"ל ביצע סריקות בשטחי הרשות הפלסטינאית הסמוכה (קו אווירי של כ-2 ק"מ מגן-נר). ראש המועצה הצטרף לסייע לכיתת הכוננות בגן-נר.

קולות ירי נשמעו בגן נרץ צילום: אבי רביבו

איל יפה, תושב היישוב וסא״ל במיל׳ מספר: ״לא מעט פעמים נשמעים קולות ירי בישוב, שמגיעים מהצד הפלסטיני. גדר המערכת שלנו צמודה אל ״ג׳למה״ שנמצא קילומטר מהישוב, וג׳נין גם קרובה ונמצאת עשרה קילומטר מהישוב. אני משער שהירי הגיע מגדר המערכת של הצד הפלסטיני, ושיש כאן ניסיונות של כוחות שונים מג׳נין וג׳למה לחמם את האווירה״, הוא מתאר. ״בכל פעם כשיש יריות, אני שומע אותן בחוזקה מאחר שהבית שלי בנוי בנקודה הגבוהה ביותר בגן נר. יש לנו סימני שאלה וחששות רבים בקשר לאירועי הירי שמתרחשים לאחרונה לעיתים קרובות בישוב״.

דוברות היישוב עדכנה כי נשמעו קולות ירי אוטומטי וצוות כוננות היישוב הוקפץ לעבר האזור ממנו נשמע הירי וביצע סריקות ביחד עם כוחות הביטחון. לפי שעה, כאמור, לא נמצאו פגיעות כלשהן.

עובד נור, ראש מועצה אזורית ״גלבוע״ אמר ל״מעריב״: ״נשמעו קולות ירי מאזור הגדר על יד היישוב. הצבא וכיתת הכוננות בודקים את המשמעויות של הדברים וסורקים את השטח. אין הנחיות מיוחדות לתושבים מלבד לגלות עירנות״.