אתמול (שלישי) פורסם כי לקראת אישור התוכנית הרב שנתית בצה"ל, יידרש להציג מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר את רמת הכשירות המדויקת של החיל, זאת לאחר הודעתם של לא מעט אנשי מילואים כי יסרבו לשרת כל עוד הרפורמה במערכת המשפט עודנה בתוקף. תא"ל (מיל') אסף אגמון, ממובילי המחאה ומבכירי חיל האוויר לשעבר, שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב-103fm והגיב לדברים.

גולדקנופף במסר לנתניהו: "ברגע שחוק הגיוס לא יעבור - אני מתפטר"
ח״כ ביש עתיד: ״יש תחושה שהמפלגה של גנץ היא שתוביל״ | האזינו

בפתח הראיון טען: "מצב הכשירות של חיל האוויר, כמו שהגדיר אותו אחד הבכירים ביותר בחיל שלא מזוהה עם המחאה בכלל, הוא אסוני. ראש הממשלה שלנו, שכל הזמן אמר שאיראן היא איום קיומי על המדינה, במעשיו ובמעשה ממשלתו משמיד את הדבר היחידי שיש למדינה להגן מפני איראן גרעינית, וזה חיל האוויר. רה"מ שלנו עסוק במסע תענוגות, חוזר משם והולך נפוש בנווה אטי"ב. הטייסים שהחליטו להפסיק לטוס הם הפטריוטים הכי גדולים במדינת ישראל, הם מגש הכסף להצלת המדינה. אין לחיל האוויר מטה מבצעי.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"האנשים הללו לוקחים את זה על הכתפיים שלהם, אני מצדיע להם. הם האחרים שעושים", הוסיף. "מי שעצר את החקיקה היו הטייסים הגיבורים, עם ישראל יהיה חייב להם לדורות. עושים עליהם מהלך של הפחדה, בחיים לא שמעתי שדיון כשירות מגיע לתקשורת. צריך להכפיל את כמות המילואימניקים שיודיעו שהם משהים את התנדבות שלהם. רה"מ מפרק את מדינת ישראל. חיל האוויר לא יכול לאייש את התרגיל המבצעי הבינלאומי שיש לו. יש פה חיל אוויר מפורק, ומי שעשה את זה הוא ראש הממשלה וחבורתו. גם אם טייסים יחזרו לטוס, אין מטה מבצעי. במטה יושבים האנשים הכי מנוסים, זה המוח של חיל האוויר. יהיה גוף בלי מוח, שלא יודע לעשות כלום".

נתניהו נגד הסרבנות בישיבת הממשלה: "לא ייתכן שקבוצה בצבא תאיים על הממשלה הנבחרת" (צילום :לע"מ)

"על ראש הממשלה האחריות", הבהיר אגמון. "איראן, חיזבאללה וחמאס מוחאים כפיים לראש ממשלת ישראל שמשמיד את ביטחון המדינה ואת חיל האוויר בפרט. המדינה הולכת לאבדון. כמה שאני מודאג, אני נחוש ואלחם שזה לא יקרה. המדינה שלנו במצב הנוכחי הולכת לאבדון, ואנחנו מסרבים לראות את זה. אנחנו מתעסקים בשטויות ומסרבים לראות שאנחנו הורסים את הנס הזה ומתאבדים".