שלושה לוחמי מג"ב נפצעו באורח קשה ושניים נוספים באורח קל-בינוני, לאחר שלקחו חלק בפעילות הלילה (בין רביעי לחמישי) בטול כרם. ככל הנראה, הם נפגעו מרימון רסס שהושלך לעברם בעת שיצאו מהמקום. במהלך הפעילות, שבה לקחו חלק גם לוחמי ימ"ס איו"ש, מג"ב וצה"ל, אף הושלכו לעברם מטענים. הכוחות הגיבו באש. 

אירוע חריג בגלבוע: קולות ירי נשמעו בגן נר; צה"ל מבצע סריקות בשטחי הרשות הפלסטינית
רקטות שוגרו מעזה לכיוון הים; התרעת צבע אדום הופעלה ביישובי העוטף

ההערכה בצה"ל היא שאחד הלוחמים זרק את רימון היד מוקדם מדי כאשר שאר הלוחמים לא היו במחסה, מה שאפשר ככל הנראה לאחד החמושים הפלסטינים לזרוק חזרה את הרימון לעבר הלוחמים.

"הלוחמים שלנו פעלו הבוקר באומץ לב ובנחישות לסיכול טרור ביהודה ושומרון. אני מאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו"ש שנפצעו בלחימה. אנו נמשיך לפעול בכוחות משותפים עם גופי הביטחון לסיכול טרור ולשמירה על אזרחי ישראל. ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותנו שנגיע אליו ונסגור איתו חשבון", מסר מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק.

הערכת מצב של צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
הערכת מצב של צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, הלילה מחבלים יידו אבנים לעבר רכבים של אזרחים ישראלים במרחב הכפר סינג'יל שבחטיבת בנימין. אזרחית ישראלית נפצעה ולא הזדקקה לטיפול רפואי. אזרח ישראלי שרכבו ניזוק מאבנים, הגיב בירי. כוחות צה"ל הוקפצו למקום. נבדק דיווח על פלסטיני שנפצע ופונה לטיפול רפואי על ידי הסהר האדום. האירוע מתוחקר.

ד"ר אלון נבט, סגן מנהל בית החולים בילינסון: "לחדר הטראומה בבית החולים הגיעו 2 פצועים מהאירוע בטול כרם, פצוע אחד במצב קל, הפצוע השני במצב קשה ונמצא כעת בחדר הניתוח. עדכונים נוספים יועברו בהמשך".

הערכת מצב של צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
הערכת מצב של צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם התושב שסיפר לו על רגע הירי באבני חפץ, ואמר: "היה כאן נס גדול, התושב שלנו נסע בקטנוע כשהמחבלים עוקפים אותו מחכים בצומת ויורים לעברו. אני שולח חיבוק לתושב שגילה תושייה, והצליח לדווח לכוחות הביטחון ולהביא ללכידת המחבל במהירות לפני שהספיק לפגוע בישראלים אחרים. ושולח הצדעה לחיילי צה"ל הגיבורים שחיסלו את המחבלים".