לילה לא שקט עבר על כוחות הביטחון בארץ, כאשר נקלעו לקרב מול חמושים במחנה הפליטים טול כרם. פרופ' אריה אלדד וטל שלו דנו על כך היום (חמישי) ב־103fm עם הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, אשר עדכן בפרטים.

חילופי אש ומטענים לעבר כוחות צה"ל בטול כרם; ירי בוצע לעבר אזרח ישראלי בשומרון

בפתח שיחתם, עדכן לב רם אודות ניסיון פיגוע שאירע הבוקר: "ירי של מחבלים לעבר אזרח ישראלי, נסע על קטנוע והצליח לחמוק. הרבה מאוד מזל. הוא הספיק לדווח לכוחות הביטחון, הכוחות הצליחו למצוא את אותו הרכב ופתחו באש. על פי הדיווחים, שני מחבלים הרוגים בנשק. מצאו את ה־M16 שככל הנראה ממנו בוצע הירי. האירוע הזה מסתיים ללא נפגעים מהצד שלנו".

"בלילה היה גם קרב של ממש במחנה הפליטים טול כרם" הוסיף. "אנחנו מדברים הרבה על ג'נין, שכם, אבל גם בטול כרם אנחנו רואים בהחלט שגם שם, כמעט כל פעילות של כוחות הביטחון, יש שם חילופי אש משמעותיים מאוד. זה חלק ממגמה כללית שאנחנו רואים בעיקר בצפון השומרון, אבל לא רק. מה שמאפיין בדרך כלל את מחנות הפליטים של צפון השומרון, זה יכול להיות מישהו שיותר מזוהה ג'יהאד, מישהו אחר כמו חמאס או אחרים".

עוד טען לב רם כי "אנחנו בהחלט רואים שבתקופה הזו יש עליית מדרגה ביכולות, וזו מגמה של השנה האחרונה. מצד שני אנחנו רואים הרבה פעולות של כוחות הביטחון בחודשים האחרונים. יש גרף כל הזמן של לחימה, התעצמות של ארגוני טרור, ומצד שני כל הזמן ניסיונות של איראן וחמאס למשוך את זה כמה שיותר להסלמה. ראינו ניסיון להעביר מטעני חבלה יותר מתקדמים. אלו המגמות, ויש גם הקשרים כללים. ככל שיש יותר שיח על סעודיה יש יותר ויותר גורמים שרוצים לנצל את ההסלמה הזו. מה שקרה בלילה קורה כמעט מדי לילה".