לילה מתוח במיוחד עבר על כוחות צה"ל. בנוסף לפעילות בטול כרם במהלך נפצעה חמישה חיילים, שלושה ביניהם באורח קשה, עסקו גם באבטחת מתפללים בקבר יוסף וחיסלו שני מחבלים שביצעו ירי לעבר רכב שנסע מעינב לאבני חפץ.

חילופי אש בטול כרם: חמישה לוחמי מג"ב נפצעו, בהם שלושה במצב קשה
אירוע חריג בגלבוע: קולות ירי נשמעו בגן נר; צה"ל מבצע סריקות בשטחי הרשות הפלסטינית

קבר יוסף
במהלך אבטחת הכוחות את תפילת המתפללים בקבר יוסף, בוצעה לעברם זריקה של מטעני חבלה. בתגובה, השיבו הכוחות באש. חמישה מחבלים נפגעו, ארבעה מהם מירי צלפים של כוחות צה"ל ואחד ממטען חבלה שניסו לעשות בו שימוש. לא דווח על הרוגים בצד הפלסטיני. 

חייל צה״ל נפצע קל מאוד מכוויות לאחר שנזרק מטען חבלה. בצבא אומרים כי כל העימותים במקום היו מול כוחות צה"ל שעסקו באבטחת המקום, ולא עם המתפללים. 

בנוסף לקבר יוסף, בוצע אתמול מבצע באזור שכם במחנה הפליטים בלאטה' בעקבות מידע על מפקדת טרור ואמצעי לחימה שנמצאים במקום. בפעילות הזו נעצר מבוקש אחד, ואותרה מפקדת שבה היו מצלמות וכן נמצא אמל״ח. בצה"ל מסרו כי היקף האלימות מול הלוחמים לא היה חריג ביחס לאירועים קודמים.

פעילויות סיירת גולני. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

הפעילות בטול כרם
כוחות ימ״ס וסיירת גולני פעלו במחנה פליטים טול כרם למעצר מבוקש. המבצע החל כפעילות מסוערבות ומתחילת התנהלו היו חילופי אש במקום. הכוחות ביצעו ירי לעבר המבוקש שניסה להימלט מהבית, והוא נפצע ונעצר. עם זאת, מי שנעצר אינו היה היעד של המבצע. כמו כן, נמצא אקדח סמוך ליעד.

במהלך קיפול הכוחות מהשטח, בוצע ירי לכיוון החוליה האחרונה שעמדה לעזוב את המקום. הכוח של ימ״ס איו"ש זיהה את מוקד הירי, והוחלט לזרוק רימון לעבר המחבל. עם זאת, הרימון חזר לכיוונם של הלוחמים, כשהערכה היא שככל הנראה הרימון פגע בחלק של שער במקום. המפלג הספיק לבועט ברימון בניסיון להרחיק אותו, אך הרימון התפוצץ לנפגעים - שלושה באורח קשה ושניים באורח קל-בינוני.

כאמור, ההערכה המובילה בצבא היא כי הרימון שהושלך על ידי הלוחם פגע בשער וחזר ללוחמים, אך טרם נשללה לחלוטין האפשרות הפחות סבירה כי המחבלים הם שהספיקו להשליך חזרה את הרימון. בצה"ל ציינו כי סוג הפעילות שאירעה הלילה בטול כרם, דומה במאפיינים שלה לפעולות רבות אחרות שמתבצעות ע"י הכוחות באופן שוטף.

עוד אומרים אומרים בצבא כי ימ״ס איו״ש היא יחידה מצטיינת ומקצועית מאוד. הפעולה עצמה שבוצעה בלילה היא חלק מסדרת פעולות שנעשות באופן שוטף במחנות הפליטים בצפון השומרון.

לוחם בסיירת גולני בנושא נטרול שני המחבלים. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

פיגוע הירי סמוך לאבני חפץ

אחד הכוחות מסיירת גולני שהשתתף במבצע בטול כרם, ועוד שבעה לוחמים נוספים שהוגדרו ככוח כוננות חזרו למוצב שבו הם מוצבים. לאחר הדיווח על ירי שבוצע לעבר אזרח שנסע מעינב לאבני חפץ, הם הוקפצו למקום. 

בניסיון לאתר את היורים, בצה"ל הפעילו את הכוח והציבו מחסומים. האזרח שלעברו בוצע הירי נתן תיאור מדויק של הרכב הפוגע. מעט לאחר מכן, הצוות של סיירת גולני זיהה את רכב המחבלים. בשלב זה, הרכב הממוגן (טיגריס) של הכוחות על עם רכבם של המחבלים. 

המחבלים ניסו להימלט מהמקום, תוך שאחד מהלוחמים פורק מהטיגריס, מזהה אותם ויורה לעברם. לבסוף, שני המחבלים חוסלו, כשההערכה בצה"ל היא כי בכוונתם היה לבצע פיגוע ירי נוסף. 

בצה״ל אומרים כי לא רק שלוחמי הסיירת מנעו פיגוע באבני חפץ, אלא גם פיגועים נוספים שהיו נגרמים כתוצאה מהשראה, במידה שהמחבלים לא היו נפגעים מירי הכוחות. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]