ניסיון פיגוע התרחש הערב (חמישי) בחווארה כאשר ירי בוצע לעבר רכב חולף. לא היו נפגעים, אך חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על נפגעת חרדה. הרכב היה בדרכו, בחווארה לכיוון תפוח. המחבל ככל הנראה ירה באקדח וברח רגלית.

"בחייהם ובמותם לא נפרדו": נרצחי הפיגוע בחווארה הובאו למנוחות
הנתונים אינם משקרים: ישראל חווה את השנה הקשה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה

כשעתיים לאחר הפיגוע, כוחות צה"ל נטרלו את המחבל החשוד בביצוע הירי. המחבל הסתתר במבנה סמוך לעינבוס וירה על אחד הכוחות.
הכוח השיב באש וחיסל אותו.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "מראה מזעזע. לראות אדם רודף אחרי אישה בהריון תינוק וילד כדי לרצוח אותם. למי שהיה לא ברור עד עכשיו עם איזה ברברים אנחנו מתעסקים. אני אומר שוב ממשלת הימין נכשלת בהבאת הביטחון. אני דורש עכשיו החזרת המחסומים הביטחוניים. לא נוותר לממשלה רק משום שבחרנו בה!".

לאחר הפיגוע, דובר צה"ל עדכן כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך חג שמחת תורה. הסגר יחל ביום שישי 06.10.23 בשעה 00:01 וצפוי להסתיים בכפוף להערכת המצב, במוצאי שבת 07.10.23 בשעה 23:59, ובהתאמה גם סגירת ופתיחת המעברים. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בנוסף, הוחלט על סגירת החנויות בציר חאוורה, לצורך חיזוק הערכות הביטחונית במרחב וזאת במקביל לתגבור האבטחה והאמצעים במרחב.

בתוך כך, עשרות אזרחים ישראליים התקהלו במסדרון חווארה לפני זמן קצר. אזרחים ישראלים ופלסטינים השליכו אבנים אחד על השני. נזק נגרם לרכבים ישראלים ואזרח ישראלי נפצע באורח קל.  כוח צה"ל פועל במקום לפיזור העימות ומשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, חשוד השליך בלוק לעבר רכב ישראלי, כוח צה"ל הגיבו בירי, זוהתה פגיעה ולפי מקורות פלסטינים מותו נקבע בביה"ח.

התקבלו דיווחים אודות השחתת רכוש של פלסטינים תושבי הכפר על ידי האזרחים הישראליים. לא היו נפגעים לכוחות הביטחון.