עימותים קשים התפתחו הלילה (בין חמישי לשישי) בין פלסטינים לישראלים בחווארה לאחר לאחר חיסול המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול במקום. בעקבות הפיגוע, חבר הכנסת צבי סוכות הקים במסדרון חווארה סוכה, אליה הגיעו עשרות מתנחלים. האירוע התפתח לחיכוך הדדי במקום, במהלכו יודו אבנים ובוצע ירי על ידי צה"ל לעבר מחבל שזרק בלוקים לעבר רכבים ישראלים.

כזכור, ניסיון פיגוע התרחש אמש בחווארה, כאשר ירי בוצע לעבר רכב חולף. לא היו נפגעים, אך חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על נפגעת חרדה. הרכב היה בדרכו, בחווארה לכיוון תפוח. המחבל ככל הנראה ירה באקדח וברח רגלית. בהמשך הלילה, חיסלו כוחות הביטחון את המחבל, ג'מאל מג'דוב, תושב אזור טול כרם, במקור מירדן.

ג'מאל מג'דוב, שביצע את הפיגוע בחווארה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ג'מאל מג'דוב, שביצע את הפיגוע בחווארה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לאחר הפיגוע, דובר צה"ל עדכן כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה במהלך חג שמחת תורה. הסגר יחל ביום שישי 06.10.23 בשעה 00:01 וצפוי להסתיים בכפוף להערכת המצב, במוצאי שבת 07.10.23 בשעה 23:59, ובהתאמה גם סגירת ופתיחת המעברים. על פי צה"ל, במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בנוסף, הוחלט על סגירת החנויות בציר חאוורה, לצורך חיזוק הערכות הביטחונית במרחב וזאת במקביל לתגבור האבטחה והאמצעים במרחב.