ישראל תחת מתקפה: לאחר מתקפת הטרור הרצחנית שנפתחה הבוקר נגד ישראל, ותחילת התגובה של צה"ל, הפלסטינים דיווחו על כ-200 הרוגים בעזה.

בשעה שש וחצי חמאס יצא למתקפה רצחנית כנגד מדינת ישראל, ובוצעו כ-2200 שיגורים לישראל, כמו גם בוצעו פשיטות לשטח ישראל מהיבשה עם מצנחי רחיפה ומהים.

עשרות מטוסי קרב וכלי טיס נוספים של צה"ל תקפו בשעות האחרונות בעזה וברצועה. מצה"ל נמסר: "אנחנו נמצאים בכמה מוקדים פתוחים, יש עדיין מוקדי קרב. הקפצנו כוחות מיוחדים לדרום. הכרזנו על גיוס מילואים נרחב, חסימות צירים, מצב מיוחד בדרום עד 80 ק״מ. חמאס ועזה ישלמו מחיר כבד מאוד על המתקפה הזו. צה״ל ערוך בכל הגזרות. יש לחימה שמתבצעת ונשלחו לדרום מפקדים בכירים על מנת לחלק אחריות על הלחימה. הוקפצו כוחות רבים בדגש על כוחות מיוחדים ומפקדים בכירים למוקדי הלחימה ומחלקים את עוטף עזה. מציע להיזהר מהכרזות ודיווחים עד שנדע עובדות. אנחנו נגיב משמעותית לאירועים הללו. יצאנו למבצע".

עוד הוסיפו: "אנו ערוכים בכל הגזרות. המבצע כרגע ברצועת עזה בלבד. יש לחימה גם במעבר ארז. לא יודע לשלול גם אפשרות שהיו חדירה ממנהרות (אין מידע כרגע). אירוע שכולם מבינים עד כמה הוא חמור. כל מדרגות ההפעלה של צה״ל פתוחות. יותר משבעה מוקדים של לחימה פעילה עדיין".