מבצע חרבות ברזל: איריס חיים, אמו של יותם חיים, בן 28, מחכה מזה שעות לשמוע מה עלה בגורל בנה המתגורר בקיבוץ בעוטף עזה, לאחר שדיווח לה הבוקר (שבת) כי מחבלים חדרו אליו הביתה. 

מלחמה בדרום: 22 נהרגו, חמאס מחזיק בבני ערובה, קרבות מתנהלים בעוטף
"מחפשים את החברים שלנו": לפחות עשרות נעדרים בדרום הארץ
צעירה מהדרום זעקה בדמעות בשידור חי: "חטפו את אבא שלי"

"בסביבות השעה 9:00 הוא עדכן אותנו שיש חדירת מחבלים לקיבוץ" סיפרה איריס חיים בשיחה עם "מעריב". "הוא תיעד לנו את כל האירוע. משלב מסוים כבר לא הצלחנו לדבר בטלפון כי נפלה התקשורת אז הוא סיפר לנו בהודעות וואטסאפ שיורים בתוך הבית ושנדלקה אש והבית נשרף. הוא גם הסריט סרטון מתוך הממ"ד". 

בהמשך סיפר לה יותם: "המחבלים נמצאים בתוך הבית, והם הדליקו את הגז. הוא כתב לי 'אני נחנק. אני נשרף. יורים לי על הדלת של הממ"ד. שמישהו יבוא להציל אותי, אני נחנק. אני לא יודע מה לעשות'."

מתי שמעתם ממנו לאחרונה? 
"ב-10:15 ניתק הקשר ומאז אנחנו מנסים ליצור קשר. התקשרנו לחדרי המיון והוא עוד לא הגיע אליהם.  אין לנו שמץ של מושג מה קורה, גם אנחנו מנותקים בממ"ד ואסור לנו לצאת. את יכולה לתאר מה עובר עלינו, זה מדאיג ומלחיץ ולמרות שאנחנו בקשר עם הרבה מאוד אנשים, אף אחד לא יודע לומר מה קורה. כולם בבית. אני בקשר עם אנשים בתוך הקיבוץ וגם הם לא יודעים מה קורה". 

פגיעת רקטה באשקלון, מבצע ''חרבות ברזל'' (צילום: ג'אמל עוואד פלאש 90)
פגיעת רקטה באשקלון, מבצע ''חרבות ברזל'' (צילום: ג'אמל עוואד פלאש 90)

וכוחות צבא נמצאים שם?
"בחורה שאני מכירה אמרה לי שיש הרבה צבא וכוחות רפואה ומנסים להגיע אליו אבל זה כבר היה מזמן לפני שלוש שעות. לא הצלחתי לקבל מאז שום אינפורמציה. לא בבתי חולים. כלום. לא יודעים כלום. אנחנו רק מתפללים. יש הרבה עדויות על מה שקרה שם, אבל עכשיו אין לי מילים. כרגע אני רק מחכה לבשורות". 

יותם, מתופף, היה מתוכנן להגיע היום להופעה, ובהתחלה היה מודאג מכך שההופעה התבטלה, כפי שמתארת אמו: "הוא לא תיאר שהוא יגיע מצב שהוא נלחם על החיים שלו". 

כל היודע מה עלה בגורלו של יותם חיים, אמו מבקשת ליצור עמה קשר במספר: 054-3133882.