התקדמות בלחימה ביישובי העוטף: לאחר שעות ארוכות של חילופי אש, הצליחו הלילה (בין שבת לראשון) כוחות הביטחון לחסל 10 מחבלים שהתבצרו בתחנת המשטרה בשדרות. מעט מוקדם יותר השיגו לוחמי היחידה הטקטית של מג"ב שליטה על עשרה מחבלים שהחזיקו אזרחים כבני ערובה באזור בארי, כאשר במקביל חיסלו לוחמי ימ"מ מחבלים שהתבצרו עם בני ערובה באופקים וחילצו את האחרונים בשלום. במהלך האירוע באופקים נפצעו שלושה לוחמי ימ"מ, בהם אחד באורח בינוני ושניים באורח קל. 

ישראל במלחמה: לפחות 300 נרצחו, עשרות חטופים מוחזקים ברצועת עזה

אייל קורם, האחיין של בני הערובה מאופקים, סיפר למעריב: ״שני בני הערובה שהוחזקו הם דודים שלי, זוג בגילאי שנות ה-60. הם הוחזקו 16 שעות תחת חסות המחבלים - משעה 8:00 בבוקר, עד סביבות 2:00 לפנות בוקר. הם הרגישו פחד מוות. אנחנו שומרי שבת, וגילינו על האירוע כאשר הגיעו לבית של ההורים שלי קרובי משפחה, וסיפרו שחדרו מחבלים לביתם. היינו מזה בלחץ מטורף, התחלנו לחשוש שאולי חס וחלילה הם כבר נהרגו או נפגעו". 

"בהמשך", הוא מוסיף, "המחבלים ניהלו משא ומתן עם כוחות הביטחון - תוך כדי שהחזיקו בדודיי. לאחר הפשיטה של לוחמי הימ״מ על הבית, המחבלים חוסלו - ודודים שלי אותרו בריאים ושלמים. כוחות הביטחון התנהלו בסבלנות ולא בפזיזות - ודאגו לא לסכן את חייהם. כעת, הם מתאוששים ועוברים סדרת בדיקות בבית החולים כדי לוודא שהכול תקין״.

תחנות שדרות הועלתה באש

באירוע אחר נשלל החשד לבני ערובה בתוך תחנת המשטרה בשדרות, זאת לאחר שמחבלים השתלטו עליה. כוחות הביטחון הרסו את התחנה והעלו אותה באש, כאשר בנוסף חוסלו, כאמור, 10 מחבלים שהתבצרו בה. 

מלחמה בדרום: לפחות 40 נרצחו, חמאס מחזיק בבני ערובה, קרבות מתנהלים בעוטף
ביקורת בדרום על שתיקת הממשלה: ״כולם נעלמו, איפה כל השרים הגיבורים עכשיו?״

בשלב זה הושגה שליטה במרבית היישובים וביניהם: שדרות, סופה, כרם שלום, נירים, נציב העשרה, ניר עוז, מוצב נחל עוז, חולית, ניר עם, ניר יצחק, באר שבע, שדה תימן, מגן, שדרות, אורים. בכפר עזה עדיין מתקיימת לחימה מול המחבלים, כמו גם במוקדים נוספים.

מבחינת יישובים שעדיין לא הוכרזה בהם השתלטות מלאה: כפר עזה, רעים וככל הנראה גם ארז וזיקים. מדובר במוקדים שעדיין מתבצעת בהם לחימה.

בין הסיכולים שאירעו במהלך היום בתוך שטח ישראל: שני מחבלים שניסו לחצות את הגדר ליד מעבר קרני וחוסלו. תשעה מחבלים שחוסלו בנירים. חוסלו מחבלים בסופה, כפר עזה וכרם שלום, כשמספרם טרם ברור. שני מחבלים חוסלו ליד מעבר ארז, ושניים נוספים ליד ניר עוז. 

החל משעות הבוקר חיסלו לוחמי ימ"ס 60 מחבלים, ולוחמי ימ"מ חיסלו עשרות מחבלים נוספים. מפקד מג"ב, ניתב יצחק בריק שנמצא בשדרות אומר שכבר דאג לגיוס של 90 לוחמי מג"ב (10 פלוגות) וברגעים אלו הוא מקיים הערכת מצב, שבסיומה ככל הנראה הוא יורה על גיוס פלוגות מילואים נוספות לקראת הימים הקרובים. 

בתוך כך, מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים מוקדם יותר ישיבת הערכת מצב מיוחדת בה השתתפו כל בכירי הארגון ובעלי תפקידים שונים. המפכ״ל הדגיש כי משטרת ישראל החלה בגיוס פלוגות מילואים של משמר הגבול לטובת תגבור הכוחות בשטח . המפכ״ל שב וקרא למתנדבים של המשטרה ומשמר הגבול להצטרף לכוחות השונים כדי לסייע למשטרה במשימותיה הרבות והנחה את המפקדים לצייד את המתנדבים בציוד מתאים וכלי נשק. 

"בשעה זו עדיין מתקיימת לחימה במספר גזרות בדרום. שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול עדיין נמצאים בלחימה מטווח אפס מול המחבלים , בגבורה וחתירה למגע. כוחות הימ״מ המשטרה ומשמר הגבול נמצאים בחזית הלחימה במטרה להחזיר את הבטחון ליישובי עוטף עזה והדרום. מאז הבוקר הצליחו כוחות משטרה ומג״ב לחלץ אזרחים רבים וגם בשעה זו אנחנו בדרכנו לחלץ אזרחים נוספים מכל היישובים אליהם נקראנו", מסר.