מבצע חרבות ברזל: חיל האוויר תקף לפני זמן קצר שני בניינים בעזה, ששימשו לתשתיות צבאיות של בכירי ארגון הטרור חמאס. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שתי תשתיות צבאיות בתוך בניינים רבי קומות אשר שימשו את בכירי ארגון הטרור חמאס לביצוע פעולות טרור. ארגון הטרור חמאס ממקם את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".

ישראל במלחמה: 100 נרצחו, חמאס חטף אזרחים ומחזיק בבני ערובה ביישובי העוטף
צה"ל מאשר: "יש חטופים בידי חמאס, מפקדים ולוחמים נהרגו"

התקיפות מגיעות כחלק מהמבצע הצבאי שאותו מנהל צה"ל, לאחר פתיחת מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס הבוקר על יישובי הדרום. כמו כן, לפני זמן קצר, אישר דובר צה"ל לראשונה כי  ישנם שבויים בידי החמאס. "יש חטופים ושבויי מלחמה שחמאס לקח. יש גם הרוגים בקרב חיילי צה״ל. אין לנו עדיין מספר מדויק - אנחנו במלחמה", אמר.

"אנחנו נמצאים במצב מלחמה משעה שש וחצי בבוקר. חדירה של עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים, רובם באזור הגדר והמעברים והיה מוקד אחד בים.  בכל הישובים יש כוחות, ישנם 22 מוקדים של ירי וקרבות באזורים שונים. שני מוקדים מרכזיים אופקים ובארי בהם יש אירוע עם בני ערבה ובהם גם כוחות מיוחדים ומתנהל שם לחימה. יש קרבות קשים, מפקדים ולוחמים מול המחבלים. נעדכן כל יישוב כשנסיים בו את הלחימה. אוגדת עזה ופיקוד הדרום מנהלים לחימה בסיוע חיל האוויר. נסיים את הלחימה ביישובי העוטף בשעות הקרובות, יגויסו מאות אלפים", הוסיף.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה, הגיב: "כעת, תל אביב חייבת לחכות לתגובתנו".